Четвер
30.01.2025
18:42
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 15 » Побудова тексту-розповіді «Моя родина»
    13:15
    Побудова тексту-розповіді «Моя родина»

    Урок української мови

    2 клас

    Вчитель Колпакова Олена Миколаївна

    Вища категорія

    Стаж роботи – 17 років

     

    Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Побудова тексту-розповіді «Моя родина» за складеним планом

     

    Мета:  виховувати у дітей почуття любові і поваги до своєї родини; зацікавити їх пізнанням історії свого роду; розвивати в учнів бажання виявляти увагу і повагу до рідних;

    актуалізувати знання  про текст, його будову, види текстів, розширити знання про написання тексту-розповіді;

    розвивати вміння передавати думки і почуття за допомогою слів, розширювати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, вміння добирати порівняння.

     

    Мотивація: з’ясувати чи важливий для людини зв'язок з її корінням.

     

          Методи, які використовуються на уроці:

    • за джерелом отримання знань – розмовний, практичний, наочний;
    • за характером пізнавальної діяльності – ілюстративний, пояснювальний, репродуктивний, пошуковий.

     

         Форми роботи:       фронтальна;                                  індивідуальна.

     

    Обладнання: довідники, схеми, пам’ятки, виставка родинних фотографій.

    Хід уроку

    I Організаційний момент

    1. Організація класу

    Нумо, діти, підведіться!                Продзвенів уже дзвінок,

    Всі приємно посміхніться.              Починаємо урок!

     

    1. Психологічне налаштування на урок

         "Самоналаштування"

    • Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

     Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

     Я особистість творча.

     Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

     

    II Актуалізація опорних знань

    1. Бесіда

         Технологія «Асоціативний кущ»

    • Що таке текст?
    • З яких частин він складається?
    •  Які види текстів ви знаєте?
    • У чому особливість тексту – розповіді?

     

     2. Складання блок-схеми. 

    • Складемо разом схему, яка узагальнить наші знання за темою «Текст».

     

     
       

     3.Виступ мовної агітбригади

    Розповідь зв’язну текстом назвали.

    тексти всілякі ми змалечку знали.

    Про звірів, птахів, про людей і погоду.

    Дізнатися з текстів ми мали нагоду.

                      Мову старанно усі ми вивчаємо,

                      Отже про тексти чимало ми знаємо.

                      Типи текстів різні зустрічаються –

                      Розповіді, описи, міркування називаються.

    Заголовок текст нам з вами представляє,

    Інтригує, прочитати закликає.

    Він змістовним може бути і яскравим,

    лаконічним, іронічним і цікавим.

                      Початок, основна частини і кінцівка

                      така за текстом відбувається мандрівка.

     

     

    III Повідомлення теми і завдань уроку

    •  Відгадайте загадку

          Живемо в одній оселі,

          Життєрадісні, веселі:

          Я, мій брат, мій тато, мати –

          Як всім разом нас назвати?   (Сім’я)

    • Сьогодні ми поговоримо про вашу сім`ю, родичів, рід. Кожен з вас поділиться тим, чим пишається ваша родина, разом помріємо, якими гідними вчинками, ви прославити свою родину. І напишемо твір «Моя родина».

     

    IV Ознайомлення з новим матеріалом

    1 Слухання легенди

    У полі росла кураїнка. Поряд з нею – мама і тато, бабуся і дідусь, прабабуся і прадід. Вночі біг вовчик, зачепив кураїнку і вирвав її з ґрунту. більше вона не могла пити водичку і живитися. Припекло сонечко і висушило її. Подув вітер і покотив її полем, капали сльози з її очей, боляче було відірватися від свого роду. Зачепилася вона за дерево в лісосмузі, а на ранок подув вітер з іншого боку і покотив її через поле, і стала вона перекотиполем….

     - Як ви розумієте казку?

     - Чому людина повинна цінувати і шанувати свою родину, рідню, рід?

    В.Т. Скуратівський говорив: «Людина, як і дерево не може жити без правічного ґрунту. Живосилом вирваний з природного середовища, живий організм починає всихати і перероджуватись у перекотиполе!».

     

    1. Відгадування загадок

         Технологія «Мозковий штурм»

    • Хто складає сім`ю?

     

          Лагідні очі, посмішка мила,                                         Безперечно ця людина,

         До свята обнов своїм дітям купила.                             Дуже любить свого сина:

         Пізно лягає і рано встає.                                                           Сильна, мужня, що все знає,

         Ви здогадались, хто вона є? (Матінка)                                    І його всьому навчає. (Татко)

     

    Мамі з татом любий син,                                                         Ці дівчатка дуже схожі, -

    Бо у них він не один.                                                   Дивуються перехожі,

    ділитись з ним завжди доводиться,                            Лише рідні відрізняють.

    А ким же він мені приходиться?                                Як усі їх називають?

                                              (Братом)                                              (Сестри-близнюки)

        - А з кого складається рідня?                                 

         Людей, що близькі нам по крові,                          У мами є брат, а у нього – донька,

    В сім`ї вітати ми готові.                                                     Вона іще дуже маленька така. 

          Ці люди мешкають і в місті, і в селі.                   Мені завжди рада, що має – дає.

         А ким вони доводяться мені? (Родичі)                 Яким я для неї родичем є? 

                                                                                                                    (Двоюрідний брат)

    У мами моєї є мама і тато,                                            Рідна сестра мого рідного тата

    Дарунків для внуків у них є багато.                У гості до нас завітала на свято.

         Я змалечку звик  їх обох поважати.                 Допоможіть мені ,діти, єдиний разок:

    А як мені треба їх називати?                            Який в мене з нею родинний зв'язок?

                                      (Бабуся і дідусь)                                            (Племінник і тітка)

      

                     

    1. Взаємні запитання
    • Як звати твоїх батьків?
    • Як звати дідуся і бабусю з материного боку?
    • З батькової сторони?

     

     

    4. Колективне складання схеми родовідного дерева

       - Починаємо будувати схему родовідного дерева.

       - На чому воно тримається? Це наші прапрадідусі та прапрабабусі.

       - Далі хто йде? Саме так, прадідусі та прабабусі.

       - Після цього згадуємо про кого? Про дідусів і бабусь.

       - Далі звичайно хто? Батьки.

       - І нарешті ми дісталися до вас, мої любі.

     

    .                              Старійшини роду

     

    5. Розповідь вчителя

    Родина (сім`я) – це мама і тато, брати і сестри, бабуся і дідусь, може бути і прабабуся і прадідуся, які проживають разом.

    Рід – це одне чи ряд поколінь, які пішли від одного предка. Є рід по маминій лінії і є рід по татовій лінії. наші прадіди уявляли життя всіх людей на Землі, як велетенське дерево роду, що починалося від Адама і Єви, які, за легендами, дали життя всьому людському роду.

    Далі йшли гілки інших дітей, онуків, правнуків, праправнуків і так аж до нашого часу. таким чином,  кожен із нас є далеким-далеким нащадком Адама і Єви – перших людей на Землі немає такого народу чи роду, який би не мав на дереві роду своєї гілки чи гілочки. Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен з вас. Люди завжди свято берегли пам'ять про своїх прадідів. дехто міг нарахувати сім або й більше колін свого роду.

    Коліно – це одне покоління. От, наприклад, ви – це одне коліно, ваші тато з мамою – друге, дідусь та бабуся – третє, прадід та прабабуся – четверте і т.д.

     

    6.Бесіда

      Технологія «Крісло автора»

    • Розкажіть, яким вчинком, вмінням або справою одного з членів вашої родини пишаються ваші рідні.

     

    7. Фізкультхвилинка

     

    8. Розвиток мовлення

       а) Словникова робота

    • Щоб вдало розповісти про найближчих і рідних для вас людей, потрібно дібрати влучні слова. Попрацюємо над цим.
    • Як ви звертаєтеся до вашої мами?
    • Мамо, мамонько, мамочко, мамусенька, мамусечка, мамуля, мати, мамця, матінка,  матіночка, матонька,  матуня, матуся, матусенька.
    • Пригадайте, якими словами називають у вашій родині її главу?
    • Тато, татко, татенько, таточко, татусенько, татуненько, татульо, татунь, татуньо, татусик, татусь, татусьо.
    • А як ви звертаєтеся до бабусі і дідуся?
    • Бабусю, бабцю, бабусенько, бабусечко, бабуньо.
    • Діду, дідусь, дідуньо, дідунечко, дідичко

     

    9. Вправа на добір порівнянь

    • - Чим багатше ваше мовлення, тим цікавіше вас слухати. Що урізноманітнює ваше мовлення, робить його яскравим і цікавим для співбесідника?
    • Звичайно ж, це вдало підібрана тема розмови, а також використання у мовленні омонімів, синонімів, антонімів і порівнянь.
    • Доберемо порівняння.

        Мама лагідна, ….як сонечко.

        Тато надійний, …. як скеля.

              Бабуся працьовита, … мов бджілка.

              Дідусь мудрий, …. мов прожиті роки.

              Родина дружна, в ній один за усіх і всі за одного.

     

         10. Складання плану

        - Щоб наше оповідання вийшло зв’язним і послідовним, згадаємо будову тексту -

    розповіді.

                                                   Будова тексту - розповіді

     

    • Щоб полегшити вашу роботу, складемо план, за пунктами якого ви будете слідувати у своїй розповіді.

                              План

    1. Нелегке ц щасливе життя бабусі і дідуся.

    2. Мої любі тато і мама.

    3. Що я зроблю, щоб примножити славу і добре ім’я родини.

     

    11. Складання усного твору за планом

    - Хто може скласти твір за поданим планом?

    - Хто хоче розповісти про свою родину?

     

    12. Перевірка виконаного завдання

     

    V Підсумок

    • Про що ми говорили сьогодні на уроці?
    • Чому людина повинна триматися свого коріння?
    • Чи можете ви щось зробити для примноження слави і доброго імені своєї родини?
    • Діти! Бережіть своїх живих предків – маму і тата, бабуся і дідуся. шануй і поважай бабусю і дідуся. Вони дали життя твоїм мамі і татові. Вони ночей не спали біля твоєї колиски Пам’ятай, що сонце осяює твій радісний ранок Для них сонце – ти!

    «Рід, родина… Які слова святі.

    Вони потрібні кожному в житті,

    Бо всі ми з вами гілочки

    На дереві, що вже стоїть віки.

    Це дерево - наш славний родовід,

    це батько, мати, прадід, дід».

     

          VI Рефлексія результатів

    -  Ось і закінчився наше урок. Він вам сподобався?

    - Що найбільше запам’яталося?

    -  А тепер визначіть свій настрій.

    -  В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне,

       яке відповідає обізнаності з даної теми.

     

    • Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

     

    VII Домашнє завдання

    1. Закінчити твір «Моя родина».
    2. Навідати своїх бабусю і дідуся
    3. Розпитати своїх близьких про історію своєї родини.

     

    Категорія: Для вчителя початкових класів | Переглядів: 2521 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar