Четвер
21.11.2024
12:44
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 15 » День народження букви Д
    12:58
    День народження букви Д

    Урок навчання грамоти

    1 клас

    Вчитель Колпакова Олена Миколаївна

    Вища категорія

    Стаж роботи – 17 років

     

    Тема. День народження букви Д.

    Продовження засвоєння звуків [д],[д], букв «д», «д».

    Мета: закріпити вміння учнів виділяти у словах звуки [д],[д], чітко вимовляти їх перед глухими приголосними та в кінці слова, закріпити в учнів уміння читати слова й тексти з буквою д, виконувати аналітико-синтетичні і звуко-буквені вправи;

    розвивати логічне мислення, мовлення учнів, пам'ять, спостережливість, творчі здібності, навички самоконтролю комунікативну компетентність, розширювати кругозір;

    виховувати почуття дружби, вміння відчувати спілі позитивні емоції і культурно їх проявляти.

    Обладнання: підручник: М.В.Вашуленко «Буквар» Освіта, 2002; предметні малюнки, демонстраційний матеріал.

                                                            Хід уроку

     

    I. Організаційний момент

    1. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.

    2. Психологічне налаштування на роботу на уроці.

     

               "Самоналаштування"

     - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

       Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

       Я особистість творча.

       Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

     

    II. Актуалізація опорних знань

           1. Відгадування загадки

      

    Буква ця, неначе дім –

    Височенний дах на нім,

    Знизу міцний фундамент.

    Знають всі. Це буква ... (Д)

     

    (Демонстрація малюнка)

     

    • Назвіть слова, що починаються на звук [д]. (Диван, дитина, дятел, дуб,

    директор, дзвінок, дисципліна)

    • Нагадайте, які звуки позначає буква Д? ([д],[д])
    • Ці звуки голосні чи приголосні? (Приголосні)
    • Доведіть це. (Приголосні звуки не співаються)

     

    III. Повідомлення теми і мети уроку

    1. Розповідь вчителя з елементами бесіди
    • Як називається той день, коли ви з’явилися н світ? (День народження)
    • Він буває в усіх людей, буває і у букв. Сьогодні буква Д запрошує всіх нас на свій день народження.

     

    1. Бесіда

       Технологія «Акваріум»

    - А що можна подарувати букві Д на день народження?

    (Розглядаються пропозиції дітей)

     

    IV Повторення вивченого матеріалу

    1. Друкування і читання вивчених букв.

         Хто прийшов у гості.

    Технологія «Мозковий штурм»

    • Хто прийшов у гості до букви Д?

    А, М, П, У, Л, И, С, І, Н, Е.

    • Вкажіть позначками: хто з гостей позначає голосні звуки, а хто – приголосні.

     

    1. Читання і друкування складів

    Читання вітальних листівок.

    • Деякі подружки прислали букві Д вітальні листівки. Давайте ми їх розшифруємо, надрукуємо у зошитах і передамо іменинниці.

     

    • Якщо ви означите у складах кружечками голосні звуки, то ми з вами дізнаємося, хто з букв прислав вітальні листівки.

     

    1. Звуко-буквений аналіз

    Перегляд подарунка букви І

    • Буква І подарувала іменинниці загадку. Хто її першим відгадає, той зможе зробити звуко-буквений аналіз відгадки.

    Стоять на дорозі, усім заважають,

    Хто йде, той штовхне,

    А з дороги ніхто не прийме.   (Двері)

    • Проаналізуємо слово ДВЕРІ.

     

    1.  Творча вправа. Перегляд подарунка букви С

    Технологія «Криголам»

    • Буква С прийшла на іменини теж не з пустими руками. Вона принесла скоромовку.
    • Для чого нам потрібні скоромовки?
    • Але буква С, коли йшла у  гості попала під сніг з дощем і частину букв змило. Спробуймо прочитати скоромовку, правильно вставивши букви
    1. Фізкультхвилинка

               Кожен день народження повинен проходити весело. Тому буква К принесла веселий танок - фізкультхвилинку.

    Ми дрова в дворі складали,

    Дідусеві помагали.

    Раз! – і вгору,

    Два! – і вниз.

    Раз! – і вгору,

    Два! – і вниз.

    Усі вправно працювали,

    Швидко дрова поскладали.

     

    1. Друкування речення у зошитах

    Зробимо подарунок букві Д

    - Надрукуйте, будь ласка, перше речення скоромовки у ваших зошитах каліграфічно і охайно. Це буде наш невеличкий подарунок Букві Д на її День народження.

     

    1. Опрацювання тексту

    Перегляд подарунка букви О

    • Буква О, щоб розважити всіх присутніх на святі, принесла цікаве оповідання і подарувала іменинниці. Давайте ми цей текст спеціально для букви Д виразно прочитаємо.

     

    а) Читання тексту учителем

    - Послухайте яке це цікаве оповідання. (Вчитель читає оповідання)

     

    б) Бесіда за прослуханим

    - Де діти вирішили посадити парк?

     

    в) Словникова робота

    - У цьому невеличкому оповіданні нам зустрічається слово пустир. Що воно означає? (Вчитель вислуховує відповіді дітей)

    - Прочитаємо визначення цього слова, яке я виписала із словника.

     

    ПУСТИР – незаселене, занедбане місце.

     

      г) Читання слів з тексту

      - У тексті зустрінуться такі важкі слова, потренуємося їх правильно читати.

    ПУСТИР                               КЕРУВАЛА

    ПОСАДИМО                       ПОСЕРЕДИНІ

    НАДУМАЛА                       ПОЛИВАЛИ

     

    д) Самостійне напівголосне читання тексту учнями

       - Прочитаємо цей текст напівголосно.

     

       е) Читання тексту вголос

       - Прочитаємо це текст вголос по черзі – «ланцюжком».

     

      є) Бесіда за прочитаним текстом

           Технологія «Мозковий штурм»

       - Де був пустир?

       - Що там вирішили посадити?

       - Хто садив дерева?

       - Хто керував роботою?

       - Що робили Дмитрик і Семенко?

     

    1. Творча вправа. Частування гостей
    • Буква Д гостинна господиня. Вона приготувала для гостей дуже смачні страви. Прочитаймо їх назви.

    (Салат, вареники, суп, канапки)

    • Поставимо ці страви на стіл, щоб частувати гостей. Розкажіть діти, а що ви готуєте на святковий стіл? (Вчитель слухає відповіді дітей)
    • А на десерт наша господиня – буква Д подала такі страви.

      (Торт, кава, сік)

      - Діти, чи сподобалося вам частування букви Д?

     

    1. Мовно-логічні вправи.

         Розваги для гостей

    • Буква А прийшла не з пустими руками. Вона чемно привітала іменинницю і подарувала їй ребуси. Допоможемо букві Д їх відгадати. (Дерево, листопад, родина)

     

    1. Мовна гра «Звук заблукав»

         Розваги для гостей

    1) Мама з бочками (дочками) пішла

        По дорозі край села.

     

    2) Сіли в ложку (лодку) – та айда,

        Річкою пливе вода.

     

    3) Соловей затьохкав швидко,

        Як побачив гарну клітку (квітку).

         

    VI. Підсумок уроку

    • Яка буква святкувала День народження?
    • Які букви приходили до неї в гості?
    • Які звуки позначає буква Д?
    • У цьому завданні, що приготувала іменинниця, обведіть тільки букви Д.

    А, Д, Л, д, л, А, Д, Д, Л, д

    • Діти, ви сьогодні дуже гарно працювали і своєю гарною роботою теж привітали букву Д із Днем народження.

     

    Категорія: Для вчителя початкових класів | Переглядів: 695 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar