Субота
17.11.2018
01:21
Категорії розділу
Шкільні новини [59]Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [1]Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [27]Сторінка бібліотекаря [3]
Сторінка психолога [22]Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19]Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9]ЗНО [3]
Школа майбутнього першокласника [6]Для батьків [6]
Спортивне життя школи [3]Для класного керівника [5]
ГПД [6]Робота з обдарованими [10]
Діяльність учнівського самоврядування [2]Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4]Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1]Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 28 » Режим роботи групи продовженого дня
    13:12
    Режим роботи групи продовженого дня

    Режим роботи групи продовженого дня

           Успішна робота продовженого дня залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота, але й наскільки правильно організований у ній режим. Від раціонального, з точки зору педагогічної і гігієнічної побудови, режиму залежить підвищення успішності, збереження достатньої працездатності і попередження втомлюваності учнів.

           Дотримання упродовж тривалого часу правильного режиму сприяє зміцненню здоров'я, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність школярів. Неухильне дотримання режиму виховує в учнів такі цінні якості як дисциплінованість, акуратність, організованість.

    Правильне чергування в режимі дня праці і відпочинку в свою чергу сприяє збереженню в дітей найвищої працездатності.

    Режим дня в групі повинен відповідати психолого-педагогічним, гігієнічним і віковим особливостям учнів і сприяти перетворенню в єдиний гармонійний процес навчально-виховну роботу, відпочинок і трудову діяльність школярів.

    При плануванні режиму роботи групи продовженого дня необхідно врахувати такі вимоги:

    • відповідність режиму віковим особливостям школярів;
    • педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;

    -    раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;

    -    чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.

    Орієнтуючись на рекомендовані режими і беручи до уваги місцеві умови (черговість проведення годин дозвілля і прогулянок на території школи, час роботи загальношкільних гуртків і секцій), вихователь розробляє режим конкретної групи продовженого дня, враховуючи пропозиції вчителів, побажання батьків.

    Після уроків учням пропонується перебувати на свіжому повітрі 30-60 хв.

    Обід - 30 хв.

    Прогулянки, ігри, суспільно корисна праця - 1,5-2 год.

    Полуденок - 10 хв. Самопідготовка -1-1,5 год.

    Робота в гуртках, заняття за інтересами - 1-1,5 год.

    Режим дня є законом життя і діяльності всього педагогічного та учнівського колективів школи. Психолого-педагогічне значення режиму полягає в тому, що він забезпечує чітку організацію життя і діяльності педагогів і учнів, виробляє в них (відповідний стереотип, сприяє піднесенню якості всієї навчально-виховної роботи.)

    Дбаючи про виконання режиму, слід пам'ятати, що зайва регламентація діяльності вихованців стримує їх ініціативу й самодіяльність. Діти повинні мати час побути на самоті або в невеликому колі друзів.

    Режим дня учнів не може бути постійним, він динамічний, як і динамічне саме життя школи. Періодично, залежно від змін місцевих умов, удосконалення навчально-виховного процесу, педагоги переглядають раніше вироблений режим.

    Правила внутрішнього розпорядку складають на основі загально-педагогічних вимов до організації і проведення навчально-виховної роботи, місцевих умов і можливостей.

    Організація навчально-виховного процесу

    Педагогічний досвід роботи переконує, що всі елементи щоденного плану можна сконцентрувати по таких етапах, які можна щоденно конкретизувати різними видами діяльності.

    Організація групи продовженого дня

    1.   Прийом учнів у групу.

    • Обмін інформацією з класоводом про навчальні завдання для учнів. Відзначення відсутніх учнів у журналі і з’ясування причин відсутності.
    • Звільнення від перебування на групі хворих учнів згідно розпорядження медичної сестри та письмового (усного) прохання батьків.
    • Оголошення учням основних заходів протягом дня.
    • Організація підготовки учнів до години дозвілля, «спортивної години» (переодягання у спортивну форму, підбір інвентарю) чи до обіду (при 5-ти уроках).
    • Повторення правил поведінки учнів у коридорах, дворі, на сходах, вулиці.
    • Організований вихід учнів з класу.

    2.   Година здоров'я.

    Мета: Сприяти активному відпочинку дітей після розумової діяльності, розвивати м’язову систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи, удосконалювати навики стрибання, метання в ціль і на дальність. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість.

    Інвентар: М'ячі (великі і малі), обручі, скакалки, кеглі, естафетні палички, прапорці, мішечки з піском.

    -     Підготовча частина.

    Шикування. Ознайомлення зі змістом години здоров'я. Ходьба, різновиди ходьби. Повільний біг з переходом у ходьбу.

    Рухові вправи на розвиток м'язів рук і ніг.

    •   Основна частина.

    Естафети, рухливі ігри.

    •   Заключна частина.

    Шикування. Ігри низької рухливості. Дихальні вправи. Приведення організму в спокійний стан. Підведення підсумків. Організоване повернення в клас.

    3. Обід.

    Для вихователя обід - це важливий виховний захід. Педагог зобов'язаний закріпити в учнів навички самообслуговування, культури та гігієни поведінки в їдальні, бережливого ставлення до хліба і продуктів харчування, навчити шанувати працю поварів та обслуговуючого персоналу.

    Цей захід складається з трьох етапів.

    Підготовча частина

    • Миття рук милом, сушіння рушником.
    • Повторення правил поведінки в їдальні.
    • Накриття черговими учнями столів.

          Основна частина

          При вживанні першої страви навчити дітей правильно тримати ложку, руки на столі, з’їдати перші страви з тарілки, складати тарілки та дотримуватись чистоти за столом, користуватися серветкою.

         При вживанні другої страви навчити дітей правильно користуватися виделкою, ножем, як правильно очистити сардельку, складати тарілки та дотримуватися гігієнічної поведінки за столом.

         При вживанні третьої страви навчити користуватися десертною ложечкою.

         Заключна частина

    •  Подяка поварам.
    •  Прибирання черговими столів.

         Участь у складанні меню для учнів обов'язково беруть медичні працівники школи, а за її якістю стежать санітарні служби.

         4. Прогулянка

    Прогулянки дозволяють вихователю груп продовженого дня вирішувати цілий комплекс оздоровчо-гігієнічних і пізнавальних завдань. Під час прогулянок широко використовуються різноманітні ігри на місцевості та інші види фізичних вправ. Плануючи прогулянку, вихователь заздалегідь повідомляє про це учнів, підказуючи їм, що одягнути, як підготуватися.

    Прогулянки є тематичними і цілеспрямованими. У проведенні всіх заходів під час прогулянки, походу необхідно давати школярам більше самостійності і творчої ініціативи, не нав'язувати учням те, що їм не подобається. Всі фізичні вправи треба проводити в ігровій формі.

    Під час прогулянок діти займаються орієнтуванням на місцевості, вчаться визначати сторони світу за різними ознаками (за деревами, пеньками, сонцем тощо), можна розучувати різні пісні.

    Швидкість руху під час прогулянки, екскурсії повинна бути невеликою, щоб найслабшому учневі було неважко.

    Готовність учнів до прогулянки вихователь заздалегідь перевіряє. У жаркі дні обов'язкові головні убори. У зимовий період можна організовувати походи на лижах.

    Після проведення прогулянки вихователь повинен поцікавитися, що найбільше сподобалося учням, куди б вони хотіли піти наступного разу. Ці побажання необхідно враховувати при плануванні роботи групи. Це підвищує їх інтерес, робить прогулянки, екскурсії цікавими.

    Прогулянка в ліс - це спільний відпочинок, взаємне збагачення знаннями про природу, адже ліс - скарбниця народних лікувальних засобів, ягід, грибів, а також наукових ідей та відкриттів.

    Увійшовши в ліс, поясніть дітям причину того, чому кожне дерево різниться конфігурацією: одне струнке, інше - викривлене, одне з зеленою шапкою і голим стовбуром, інше - пишне від основи до верхівки. Не пройдіть повз старий пеньок, суху покручену гілляку, вивернуте дерево. Придивіться до них. Чи не нагадує вам їх вигляд якусь тварину, птаха?

    Зверніть увагу дітей на красу лісу, мальовничість лісової просіки, узлісся з пахучою високою травою і густим чагарником, на низько опущене гілля дерев або берег річки з лісовими хащами. Саме тут зароджується любов до природи, до рідного краю.

    На пам'ять про прогулянку можна намалювати й сфотографувати лісовий пейзаж, а свої враження занотувати.

    Дітям корисно буде дізнатися про тваринний і рослинний світ лісу, зелену аптеку.

    Придивіться, які птахи живуть у лісі. Прислухайтеся до їх голосів. Спів пташок можна записати на диктофон.

    У лісі виробляється вміння спілкуватися з природою і жити в природному середовищі.

    Під час прогулянки вам зустрінеться мурашник. Придивіться до цих трудяг. У них висока організація праці, немає лінивих і дармоїдів, кожна мурашка має свою справу. Ці маленькі санітари знищують личинок, дрібних комашок, які шкодять лісу. Отже, від них багато в чому залежить здоров'я і краса лісу. Тому мурашники не можна руйнувати. Можна відеокамерою зняти сюжет про життя мурашника, а потім простежити за роботою його окремих особин.

    Зверніть увагу на зв'язок рослинного світу з тваринним, ґрунтом, географічним положенням і кліматичним поясом.

           5.Самопідготовка

    Мета: Поглиблювати вміння і навички учнів самостійно виконувати домашні завдання, сприяти кращому засвоєнню навчального матеріалу;

    раціонально використовувати вій час; вчити дітей самостійно працювати з підручником, довідковою літературою;

    виховувати акуратність, старанність, взаємодопомогу, товаришування та дисциплінованість.

    -    Підготовча частина:

    Приготування зошитів, підручників, необхідного приладдя. Уточнення домашніх завдань. Дозування часу по предметах. Проведення вправ, дидактичних ігор для збудження інтересу до тем.

    -    Основна частина:

    Повторення матеріалу, вивченого на уроці. Самостійне виконання домашніх завдань. Індивідуальна робота. Фізкультхвилинки.

    -    Заключна частина:

    • Відзначення найстаранніших учнів під час самопідготовки;
    • Підсумок. Виставка зошитів;
    • Заняття за інтересами;
    • Настільні ігри;
    • Виготовлення аплікації;
    • Читання художньої літератури з бібліотеки;
    • Сюжетно-рольові ігри.

    Завершення роботи в ГПД

    1. Повторення правил дожнього руху.
    2. Прибирання робочих місць.
    3. Збір дітей додому

     

    Категорія: ГПД | Переглядів: 203 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar