П`ятниця
26.04.2024
12:40
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2017 » Лютий » 15 » Психологічна підготовка до школи
    10:11
    Психологічна підготовка до школи

    Психологічна підготовка до школи.

    Напевно, вступ до школи є одним з найбільш стресових подій у житті дитини. У цей період змінюється все його звичне оточення, спосіб життя, соціальний статус, стосунки з людьми.

    Гра йде на задній план, на перше місце виступає навчання. Діти відчувають, що до його особистості раптом змінюється ставлення - він може все схоплювати на льоту, а може не встигати з багатьох предметів, його хвалить або лає вчитель, оцінюють однолітки. Це емоційно і фізично важкий час для дитини, і він повинен вступати в нього повністю готовим.
    Успіхи і невдачі в навчанні багато в чому залежать від розвитку пам'яті, уваги і мислення дитини. Кращий спосіб їх тренувати - гра. Зараз розроблено безліч ігор і вправ, якими Ви можете скористатися. Займайтеся зі своєю дитиною. Ігри та вправи з розвитку дрібної моторики - ліплення, малювання, вироби, конструювання і т.д ..

    Практичні поради психолога батькам майбутніх першокласників

    Для підтриманняпізнавальноїактивності:

    1. заохочувативсізусиллядитини, а самеїїбажанняпізнаватинове;
    2. важливовідповідати на всізапитаннядитини, займатися з нею тим, щоїйподобається;
    3. уникатистереотипів та шаблонів у роботі, розвиватитворчість.

    З метою запобіганняформування негативного образу "Я” дитинибажано:

    1. уникатинегативнихоцінокдитини, результатівїїдіяльності;
    2. порівнюватирезультатироботидитинитільки з їївласнимидосягненнями, а не з досягненнямиіншихдітей;
    3. не смикатидитинущохвилини, не говоритиїй про їїнедоліки, не пригнічуватиініціативудитини. Твердістьлінії у вихованнідосягаєтьсятерпінням, відсутністюпоспіху;
    4. не плутатипоняття "хороша” і "зручна” дитина;
    5. кожнадитина в процесівиховання, спілкування з вихователем, вчителем, батьками маєпочуватисязахищеною.

    Орієнтація на позитивний контакт з дитиною:

    1. любитидітей;
    2. знайти золоту середину міжперіодичнимиперебуваннямималюканаодинці з собою і спілкуванням з дорослими;
    3. кожнадитинапотребуєлюбові і теплотипочуттів для повноцінногоособистісногорозвитку.

    Орієнтація на індивідуальністьдитини:

    1. психологічнездоров'ядитини — їїбажання бути "всим, чим вона може”;
    2. розвитоксвогопотенціалу через самоактуалізацію, знаходження правильного уявлення про самого (саму) себе.
    3. Уникайтеавторитарного стилю у вихованнідітей!
    4. Уникайте прямого тиску на дитину.

    Оцінити підготовленість своєї дитини до школи батькам допоможетакий тест.

     

    «Чи готова дитина до школи ?»

    1. Чихоче Ваша дитинайти до школи?
    2. ​ Чидумає Ваша дитина про те, що у школі вона багатодізнається й навчатися буде цікаво?
    3. ​ ЧиможеВашадитинасамостійновиконувати справу, яка потребуєзосередженості, впродовж 30 хвилин (наприклад, збиратипазли)?
    4. ​ Чи Ваша дитина у присутностінезнайомиханітрохи не соромиться?
    5. ​ Чивміє Ваша дитинаскладатирозповіді за картинкою не коротші, ніжізп’ятиречень?
    6. ​ ЧиможеВашадитинарозповістинапам’ятькількавіршів?
    7. ​ Чивміє вона змінюватиіменники за числами?
    8. ​ ЧивмієВашадитиначитати по складах абоцілими словами?
    9. ​ ЧивмієВашадитинарахувати до 10 і в зворотному порядку?
    10. ​ Чиможе вона розв’язуватипростізадачі на віднімання й додаванняодиниці?
    11. Чи правильно, що Ваша дитинамає «тверду руку» (розвинутудрібну моторику)?
    12. ​ Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
    13. ​ Чиможе Ваша дитинакористуватисяножицями і клеєм (наприклад, робитиаплікації)?
    14. ​ Чиможе вона зібратипазли з п’ятичастин за хвилину?
    15. ​ Чизнаєдитинаназви диких і свійськихтварин?
    16. ​ Чим же вона узагальнюватипоняття (наприклад, назвати одним словом овочіпомідори, моркву, цибулю)?
    17. ​ Чи любить Ваша дитинасамостійнопрацювати – малювати, збиратимозаїкутощо?
    18. ​ Чиможе вона розуміти і точно виконуватисловесніінструкції?

    Кожна позитивна відповідьоцінюється одним балом. Результатитестуваннязалежатьвідкількостіпозитивнихвідповідей на запитання тесту. Отже, якщобалів:

    15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільнітруднощі, якщо і виникнуть, можна буде легко подолати;

    10 – 14 – Ви на правильному шляху, дитинабагаточогонавчилася, а запитання, на які Ви відповіли “ні”, підкажуть Вам, над чиміщепотрібнопопрацювати;

    9 і менше – почитайте спеціальнулітературу, постарайтесяприділятибільше часу заняттям з дитиною, звернітьувагу на те, чого вона не вміє.

    Результатиможуть Вас розчарувати. Але всі ми – учні у школіжиття. Дитина не народжуєтьсяпершокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, щопіддаютьсякорекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвиткудитини, вона легко і весело можевиконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – усіма, хтомає час і бажаннянавчатися разом з дитиною. Добираючизавдання, звернітьувагу на слабкімісцярозвиткудитини.

    Категорія: Сторінка психолога | Переглядів: 430 | Додав: usova83 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar