Четвер
28.03.2024
19:47
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 13 » «Ходить, ходить зима гаєм…»
    11:44
    «Ходить, ходить зима гаєм…»

    Клас: 2—А

    Класний керівник: Чічма Світлана Олексіївна

    Стаж роботи: 23 роки

     

    Тема:«Ходить, ходить зима гаєм…»

    Мета: Формувати різностороннє уявлення про природу, вчити бачити й відчувати її красу; поглибити знання учнів про зимові прикмети та явища. Виховувати  любов до природи, бажання допомагати пташкам взимку. Розвивати  пізнавальні інтереси учнів.

    Хід виховного заходу 

     І. Повідомлення теми, мети виховного заходу

    (Вчитель читає вірш М. Підгірянки «Ходить, ходить зима гаєм…»)

                   Ходить,ходить зима гаєм - білосніжка ,

    Килимочки простеляє по доріжках.

                   Беріз коси стрічками заплітає,

                   По ярочках з потічками розмовляє.

                   Ходить, ходить зима полем – білосніжка,

    Розклада в полях перини, мов на ліжках.

    - Тема виховного заходу – «Ходить, ходить зима гаєм…».

    Ви дізнаєтеся більше про зимові ознаки, явища та прикмети, перегорнете сторінки народного календаря.

      ІІ. Інформаційна частина

      1. Вступне слово вчителя

    - За календарем  зима починається  1грудня. Вчені  вважають початком зими 22 грудня –  найкоротший день року,  день зимового сонцестояння. За народ-

    ними прикметами, початок зими – час, коли встановлюється зимовий покрив.

     2.Повторення зимових ознак

    - У  зими багато ознак,  прикмет, явищ. Серед ілюстрацій на дошці виберіть ті,

    на яких зображені природні явища.

                 (Вчитель звертає увагу дітей на ілюстрації на дошці)

     

     

     3. Етимологічна хвилинка

    а) Відгадування анаграм

    - У зими є вірні помічники. Розшифруйте їх імена.

    Грньдеу Счінье Лтюйи

                (грудень)            (січень)         (лютий)

    б) Виступ членів «Довідкового бюро»

    - Члени  «Довідкового бюро»  розкажуть про походження назв зимових місяців.

            (Виступи членів «Довідкового бюро»)

    - Груднем  люди  назвали  останній місяць  року тому, що  після  осінніх дощів розкисали  дороги,  а  потім,  розриті  возами, замерзали.  В  результаті  цього  утворювалися  груди.  А  ще  цей місяць називали «студень», «лютень», «хмурень», «стужайло», «мостовик».

    - Назва січня походить від старослов’янського слова «сікти». Саме  цей місяць супро-воджується  сильними  (сікучими)  морозами.  Перший місяць року мав ще  такі  назви:  «студень», «сніговик», «тріскун», «льодовик», «щипун», «сніжень».

    - Другий  місяць  року лютий  має  дійсно люту душу: дошкульні морози,пронизливі  сніговії.  Попередні  назви  місяця:«кружень», «зимобор», «криводоріг».

    4. «Мовні перлинки для кожної дитинки»

    Зі  слів-розсипанок учні складають прислів’я про зимові місяці.

     (Грудень рік кінчає, зиму починає.)

    (Січень – року початок, а зими – середина.)

    (Як лютий не лютуй, а на весну брови не хмур.)

     

    5. «Перегорнемо сторінки народного календаря»

    а) Розповідь вчителя про свято Миколи Чудотворця

    - «У грудні що не день – то свято»,- говорять в народі. Сьогодні  ми відзначаємо  свято, яке користується великою пошаною в українців,- свято Миколи Чудотворця.  Все своє життя цей святий присвятив справам милосердя. Його постійною  турботою було піклу-вання про немічних, убогих, сиріт. Він вважається заступником дітей. В день святого Миколая печуть спеціальне печиво «миколайчики» та обдаровують всіх дітей. Вихова-ним та слухняним дітям Микола Чудотворець приносить уночі подарунки, а неслухняним кладе під подушки різочки.

    б) Музична хвилина

    Слухання пісні «Ой хто, хто Миколая любить…»

    в) «Скарбниці народної мудрості».Ознайомлення  учнів  з  народними  прикметами : «Після Миколи  пшениця вкриє  поле», «Хвали  зиму після Миколи», «Скільки випало снігу на Миколу,стільки  у травні буде трави».

    6. «Малюємо зиму не пензлем, а словами»

    Зима! Зима! Усякий знає, вона холодною буває.

             Летять, кружляють, як пушинки, легкі білесенькі …(сніжинки).

             От випав сніг!  Яка обнова! Зима тоді така …(чудова)!

             Міста чистенькі , білі села – зима і радісна, й … (весела).

             Кружляють вальс сніжинки ніжні, зима пухка і … (білосніжна).

             Вона й тоді усім хороша, коли мете легка … (пороша).

             Мороз у лід озера кута, зима, тоді всі кажуть, … (люта).

             Вона буває і серйозна,суха, і вітряна, й … ( морозна).

             І пташка змерзла і голодна, бо видалась зима … (холодна).

    7. Вивчення «снігової» абетки

    Є абетка снігова, а сліди -  її слова.

                      Заєць слід кладе шнурочком:

                      Риска в ряд і риска збоку.

                      Хто рядочок рівно вишив?

                      Це пробігла щойно миша.

                      Рись взуває в капці лапки-

                      Має слід чотири крапки.

                      Лось пішов на водопій.

                      Слід його серед полів-

                      Наче слід від ковзанів.

    8. Інсценування вірша «Біля годівнички». Бесіда про допомогу пташкам взимку

                    - Горобчику, горобчику, чому ти сумний?

                    - Бо лютий лютує.

                   - Горобчику, горобчику, чому так дрібно скачеш?

                   - Щоб лапки зігріти.

                   - Горобчику, горобчику, поклюй крихти хліба.

                   - Цвірінь, цвірінь, цвірінь…

                   - Горобчику, горобчику, чому ти розцвірінькався?

                   - Чекаю весни.

     

    ІІІ. Розважальна частина

    - У народі кажуть: «Зимонька прийшла – розваги принесла».

     1. Гра «Спіймай друзів віхоли»

    Ой, на дворі метелиця,

                       Крутить, вертить хурделиця.

                       І не завадило б кожуха,

                       Така буває завірюха.

                       Насунули хмари звідусіль,

                       І закружляла заметіль.

                       Зима лютує. Хуртовина.

                       Мороз сердитий на дворі.

                       І сніжна котиться лавина,

                       Нема ні зіроньки вгорі.

    2. Танок «Морозець, морозець»

    3. Слухання та обговорення казки М. Гая «Яким буває сніг?»

    Цікавилися маленькі пташки: яким буває сніг?

    - Золотим! – сказав ранок, освічуючи засніжений степ.

    - Блакитним! – сказало денне чисте небо.

    - Синім! Синім! – прошепотіла тінь.

    - Холод-дним! – крякнула качка , ховаючи дзьоб під крило.

    - Теплим!- пробурмотіла біла куріпка і зарилась у кучугури подрімати.

    - Легким! Легким! – прошумів вітер, кружляючи, ніби пух кульбаби, густі сніжинки.

    - Важким!Дуже важким! – зітхнула соснова гілка.

    - Червоним, червоним!- сказала вечірня зоря.

    - Срібним, звичайно!- посміхнувся ясний місяць.

    Так і не дізнались пташки, яким же буває сніг. Ще й досі літають і перепитують.

    4. Відгадування загадок

    - До нашого класу залетіли сніжинки. Вони незвичайні, на них записані загад-ки. Відгадаймо їх.

    - Впаде з неба – не розіб’ється, впаде у воду – розпливеться. (Сніжинка)

    - Взимку – горою, а влітку – водою. (Сніг)

    - Що росте без кореня і догори вниз? (Бурулька)

     - Без сокири та дрючків ставить міст через річки.( Мороз)

    - І в огні не горить, і у воді не тоне. (Лід)

    -  Чудо-сани прилетіли,

       Скакуни в цих санях білі.

       Їде у санях цариця –

       Білокоса, білолиця.

       Рукавом махає –

      Сріблом все вкриває.(Зима)

    5. Гра «Пантоміма.

    Вчитель пропонує учням  показати:

    - колючу сніжинку;

    - пухнасту сніжинку;

    - легку сніжинку;

    - сніжинку-зірочку;

    - сніжинку, яка тане.

    6. Робота в групах. Виконання творчого завдання «Збери зимовий пейзаж».

     Кожна група учнів отримує набір карток, з яких необхідно скласти зимовий пейзаж.

    ІV. Підсумки виховного заходу

    - Який зимовий місяць мав у давні часи назву «студень»?

    - Який зимовий місяць супроводжується сильними (сікучими) морозами?

    - Чому останній місяць зими називають «лютий»?

    - Які прислів’я про зиму ви запам’ятали ?

    - Яке свято відзначаємо сьогодні , 19 грудня?Які народні прикмети пов’язані з цим днем?                                            

    Категорія: Для класного керівника | Переглядів: 908 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar