П`ятниця
26.04.2024
13:56
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 21 » Я і мої закони
    09:51
    Я і мої закони

    Виховний захід

    4 клас

    Класний керівник: Русанова І.В.

    Стаж роботи: 30 років

    Тема: « Я і мої закони».

    Мета. Ознайомити дітей з найважливішими правами громадян, державними документами про права дитини та заходами, якими держава гарантує право на здоров’я , життя; навчити звертатися за допомогою у разі потреби. Розвивати вміння і навички  турботи про членів сім’ї. Виховувати патріотичні почуття, повагу до Конституції України .

    Обладнання. Конституція України, ілюстрації до казки Вовк і семеро козенят»

     

                                              Хід уроку

    І. Організація класу.

    ІІ. Актуалізація опоргих знань учнів.

    1. Бесіда.
    • Як ви розуміє слово держава?
    • У якій державі ми з вами живемо?
    • Якими словами ми з вами називаємо нашу державу? ( Країна, Вітчизна, Батьківщина).

    Що ви ще знаєте про нашу державу?

    ІІІ. Первинне сприйняття й усвідомлення  матеріалу.      Розповідь учителя.

          З дитячих літ ми звикли до слів Батьківщина, країна, Вітчизна. Але слово держава вимовляємо не так часто і, як правило частіше чуємо його від дорослих. По телевізору абро по радіо іноді звучать слова державні діячі, державна влада, державні інтереси. Що ж таке держава? Коли ми говоримо, що живемо в Українській державі, ми маємо намувазі територію, яка має свою назву, свої кордони, свої символди, свою мову, своє населення і т. ін.

    Держава – Це організація, що керує країною й охороняє життя і діяльність їїї громадян. Основне завдання держави – організувати життя людей у суспільстві, стежити за порядком і виконанням законів. Держава повинна служити суспільству, а не навпаки.

    • Що ми називаємо державними законами і де вони записані?

    Конституція – це звід основних прав і обов’язків громадян – Основний закон держави.

         Усі громадяни держави забов’язані дотримуватися Конституції. Наша Конституція була прийнята 28 червня 1996 року. Цей день є державним святом в Україні. Конституція означає, якій бути державі, деми живем, а також – наші права і обов’язки.

     - Що означають слова право, обовязок, закон ?

     

     Право – встановлені державною владою правила взаємин між людьми. За виконанням цих правил стежить держава.

    Обов’язок – те, що є  обов’язковим для виконання.

    Закон – правило, що встановлюється держаною владою. Закон є обов’язковим  для ісіх.

    • Отже, право – це те, що ви можете робити, те, у чому  вам не можна відмовляти. Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі і іншим.

                                  Дитя моє, права дитини

                                  Ти мусиш вивчити сумлінно.

                                  Напевно знати в наші дні:

                                  Це так потрібно, так важливо,

                                  Коли з тобою справедливо

                                  Вчиняють, а коли і ні.

                                  Тож  прочитай, завчи нпапм’ять ,

                                  Порадь і друзям прочитать.

                                  Хай прочитають тато й мама –

                                  Закони всім потрібно знать!

                                                                        Ірина Жиленко                         

                                                                   

    1. Розгляд статей Конситуції.

    Стаття 24. Громадяни України мають рівні коституційні права і свободи та є рівними перед законом.

    Стаття 35. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

    Стаття 43. Кожен має параво на працю.

    Стаття 45. Кожен має право на відпочинок.

    Стаття 47. Кожен має право на житло.

    Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров’я.

    Стаття 52. Діти рівні у свроїх правах.

    Стаття 53. Кожен має право на освіту.

     

    1. Принципи Деклорації прав дитини.
      1. Ми – діти світу. Хто б не були наші батькі, де б не жили і в щоб ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними, Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.
      2. Захищайте нас, щоб ми мали змогу рости гідно і вільно.
      3. Нехай у нас буде ім’я  і земля, яку ми можемо назвати своєю.
      4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.
      5. Якщо у нпас є праблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас і враховуйте наші потреби.
      6. Дайте нам змогу жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
      7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожити життя. Але дайте нам змогу гратися, щоб ми самі навчилися.
      8. Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.
      9. Захистіть нас від жорстокості і від тих, хто з нами погано поводиться.
      10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли виростемо, ми також пропагуватимемо мир і розуміння між народами.

     Розвязання правової ситуації.

          Щодня біля залізничного вокзалу або біля ринку можна побачити хлопчика з великими проникливими очима. Дитина співає дзвінким, чистим, немов струмочок, голосом дорослу пісню про любов, а тоді, простягаючи руку, підходить до перехожих. Якось старенька бабуся сказала, що знає Петрика: він живе з матір’ю-п’яничкою. Це вона посилає його проситю милостиню, і коли хлопчик не приносить грошей, жорстоко карає його.

    • Про які  свої права не знає  Петрик?
    • Які його права порушує мама?
    • Чи можна допомогти  цьому хлопчику?

    Чи шкодять здоров’ю дітей покарання?

    • Звичайно, вони відбиваються  на фізичному і психічному здоров’ю та не дають бажанихз виховних результатів, а натомність озлоблюють дитину.

    Великої шкоди здоров’ю завдають тілесні покарання. Ні батьки, ні хто-небудь інший не має права вдарити дитину, Неслухняну, вперту дитину можна відволікти, зацікавити чим- небудь, вимовити і, нарешті, пояснити.

           Запам’ятайте: щоб не виникало непорозумінь з дорослими, прислухайтеся до їхніх порад, виконуйте прохання і не гнівіть батьків, щоб не шкодити своєму здоров’ю.

    • Про здоров’я дітей насамперед піклуються їхні батьки. Однак іноді права дітей на життя і здоров’я порушуються.

    Людина є найбільшою цінністю, а її життя – одним з основних природних благ. Без нього всі інші блага, права  і свободи втрачають своє значення. Виходячи з цього, ст. 27 Конституції України проголошує: «Кожна людина має невід’ємне право на життя.

    Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати життя людини.

    Кожен має право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань».

    Практично це означає, що держава повинна вживати ефективних заходів що до боротьби зі злочинністю, максимально сприяти розвиткові медичної

    допомоги, забезпечувати послідовне покращення умов життя людей, особливо неповнолітніх, інвалідів, осіб похилого віку.

      Аналіз казки «Вовк і семеро козенят».

    • Кого вам найбільше шкода у цій казці ?
    • Який вчинок зробив вовк ?
    • Як ви думаєте, чи хотілося козенятам жити ?
    • Хто порушив їхні права на життя ?
    • Які ще права козенят порушив вовк ? ( Окрім права на життя( зїв козенят), він порушив право на недоторканність житла( прокрався в дім), право на неповторність (імітував голос кози) тощо).
    • Що могли зробити козенята для збереження свого здоров’я і життя ?

    ( могли переконатися, що в двері стукає не їхня мама) . 

    ІІІ Закріплення вивченого.

        Складання віночка прав і обов’язків. ( На дошці намальоване коло, діти по черзі називають права та обов’язки громадян і прикріплюють різнокольорові квіти, вирізані з паперу).

    • Чи сподобався наш віночок?

    Якщо ми будемо добрими громадянами своєї держави, то життя наше буде таке барвисте, як цей віночок.

    ІV. Підсумок уроку.

    • Як  повинні поводитися  батьки і діти , щоб сім’я була щаслива?

                                 Де згода в сімействі,

                                 Де мир і тишина,

                                 Щасливі там люди,

                                 Блаженна сторона.

                                                       Іван Котляревський

        Любіть своїх батьків, кажіть їм теплі слова, а вони ще більше дбатимуть про вас, любитимуть як найбільший скарб.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

     

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

               

     

     

     

     

    Категорія: Для класного керівника | Переглядів: 553 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar