Середа
24.04.2024
21:02
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 13 » « Душа мого народу – рушники,барвінками і мальвами зігріта»
    11:51
    « Душа мого народу – рушники,барвінками і мальвами зігріта»

    Клас:  2—А

    Класний керівник: Чічма Світлана Олексіївна

    Стаж роботи: 23 роки

     

    Тема: « Душа мого народу – рушники,барвінками і мальвами зігріта»

    Мета: Формувати у дітей поняття про рушники як символ України. Ознайомити учнів із різними функціями рушника. Відтворити національні традиції та домогтися глибокого осмислення  учнями значення українського рушника  в житті кожного з нас. Розвивати та розширюватизнання пронаціональні святині та вироблення духовної потреби берегти їх та використовувати. Виховуватилюбов до праці, до матері-трудівниці, до своєї Батьків-щини.

    Обладнання: рушники, аудіо записи пісень про рушники.

    Хід виховного заходу

    1. Повідомлення теми,мети виховного заходу

    а) Поетична хвилина

    Рушникове обличчя веселе

                            Обвива коровай на столі,

                            Закликає гостей до оселі,

                            Випромінює щедрість землі.

                            Рушничок на стіні – давній звичай.

                            Ним шлюбують дітей матері,

                            Він до дому із далечі кличе,

                            Де в калині живуть солов’ї.

                            Він простелений тим, в кого серце

                            Не черствіє й дарує тепло.

                            Хай цей символ сусідиться вічно

                            В нашій хаті на мир, на добро.

    б) Ознайомлення з темою, метою виховного заходу

    2.Вступне слово вчителя  -Багато символів має наша Україна. Серед них – український рушник ,символєдності сім’ї, символ любові до рідної землі, до любої матусі, символ працелюбності нашого народу.

         Які вони гарні, ці вишиті рушники! Їх передавали як оберіг із роду в рід,з покоління в покоління. Рушники – це обереги. Думки і бажання господині,що вишивала рушник, мають бути чисті, добрі, радісні. Тоді у рушнику будечарівна сила.

    3. Музична хвилина

           Слухання пісні «Вишивала дівчина»

    4. «Поп’ємо водички із поетичної кринички»

    Дівчинка:     Моя бабуся гарно вишиває:

                              Цвітуть на полотні троянди й виноград.

                             Розмай калиновий там грає

                             І дивні птахи щебетять.

    Хлопчик:    Навік з’єдналось чорне і червоне,

                            Рідного краю гордість і краса.

                            Душа народу – малинові дзвони,

                            Його веселка і його краса.

    5. Етимологічна хвилина

    - Стверджують, що слово «рушник» походить від слова «рушати».Мати, проводжаючи сина в дорогу, замотувала хлібину у шматок білого полотна і промовляла: «Рушай щасливо!».

    6.Словникова робота

       - У різних регіонах України рушник називали по-різному, залежно від його призначення.Втирач – для втирання рук і обличчя. Для посуду, стола і лави-стирач, або стирок. Для покривання образів – покутники. А для пов’язування сватів – плечовий, плечовик, або подарунковий.

     Для дівчаток рушники  росяночками  називали. Стежкою вишивали на них цвіт вишні і яблуні, незабудки і ромашки,дрібненькі листочки вишні і барвінку.

         Для хлопчиків рушники називали  грайликами. І вишивали на них: посередині чорно-бривці, збоку – барвінок і волошки,листя дуба, любистку і вусики хмелю.

    7.Розповідь вчителя про різні функції рушника

      - Рушник супроводжувавукраїнцяпротягомусьогожиття і в радості і в горі.

    Звишитим рушником приходили до жінки, що народила дитину.

        Рушником накривали хліб на столі, а на Великдень – освячену у церкві пасху.

        Гостей зустрічали хлібом-сіллю на вишитому рушнику.

         Під час будівництва хати, коли її верх був готовий, його прикрашали букетом квітів, перев’язаних рушником.

        Рушники подавали і брали, коли йшли у свати; на рушничок щастя ставали молодята під час вінчання.

          Із рушниками  проводжалилюдину в останню дорогу.

    Виряджаючи сина чи доньку у дорогу, мати давала рушник,оздобленийрізнокольоро-вими смугами.

    8. Музична хвилина

    Слухання «Пісні про рушник»

    9.Легенда про український рушник

    Жила  в одному селімати і мала вона трьохкрасенів-синів. Працьовитібули вони і люди їхповажали.Сядутьбілянеї, коли з усімупораються, та йкажуть: 
    — Ви, матусенько, шийте та вишивайте, та піснюспівайте, а ми подивимось, як народжу- ється у ваших руках квіти та птахи. 
    Горнуласямати до синів і такімудрі слова їм говорила: 
    — Долю я вам кожному вишию, а пам’ять про себе в рушниках залишу, то ж бережітьїх. 
    Багатовишиламати за своєжиттярушників і всіміжсинамирозділила. Даруючи, на-вчала: 
    — Сини мої, мої голуби! Пам’ятайтенавікпроханнясвоєїненьки. Куди б не їхали, куди б не йшли, а рушник в дорогу беріть. Хліб у ньогозагортайте та людей пригощайте. Хліб на рушнику життявеличає,здоров’ябереже. 
    Та життялюдини, як дитина, швидкоминає. Померла старенька, мати. Осиротіли сини. Поховали свою неньку, а на могилі рушник білийпрослали, щобвітер порох на неїне тру- сив. 
    Правду кажутьчині, та чутка про те диво й понині ходить.Переповідають, щона тому рушниковіквіти через три днірозцвіли. Хтовишивїх, ніхто не знає.Лише вітер про те

    розповідає і просить вишити рушник на згадку. 

    10.«Мовні перлинки для кожної дитинки»

    « Хата без рушників – родина без дітей», « Рушники на кілочку – хата у віночку», « Не лінуйся, дівонько, вишивати – буде чим гостей шанувати».

    11. «Сторінка для допитливих»

    Напочатку 90-х років  бувзаснований Черкаський музей українського рушника. Нині в експозиціїцьогоунікальногомузейного закладу виставленопонад 500 вишитихрушників.

    12. Заключне слово вчителя
    - «Хай стелиться вам доля рушниками!»— казали, бажаючилюдиніщастя. Нехай доля кожного з вас стелиться рушниками.

    Шануймо працю і красу

                Символу родини.

                Пам’ятаймо, що найкраща

                Вишиванка з України.

    13. Музична хвилина

    Слухання пісні «Вишиванка»

    14. Підсумки виховного заходу

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Категорія: Національно-патріотичне виховання | Переглядів: 752 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar