Перший клас школи - один з найбільш важливих і важких періодів у житті дітей. Про труднощі й значимості періоду, пов'язаного з адаптацією дитини в школі, сказано і написано у вітчизняній психологічної і педагогічної літератури переконливо і досить. Саме в ці перші місяці починають формуватися ті системи відносин дитини зі світом і самим собою, ті стійкі форми взаємовідносин з однолітками і дорослими і базові навчальні установки, які в істотній мірі визначають надалі успішність його шкільного навчання, ефективність стилю спілкування, можливості самореалізації в шкільній середовищі. Тому одним з напрямків моєї діяльності, як педагога-психолога стала профілактика і психокорекція труднощів адаптації у першокласників.
Мета діяльності за даним напрямком роботи - створення педагогічних і соціально-психологічних умов, що дозволяють дитині успішно функціонувати і розвиватися в даному йому педагогічному середовищі. Ця мета може бути досягнута за рахунок послідовного рішення педагогічним колективом спільно з психологом наступних завдань:
Виявлення особливостей психолого-педагогічного статусу школярів з метою своєчасної профілактики і ефективного рішення проблем, що виникають у них в навчанні, спілкуванні і психічному стані.
Створення системи психолого-педагогічної підтримки всіх першокласників в період їх первинної шкільної адаптації, що дозволяє їм не тільки пристосуватися до шкільних вимог, а й всебічно розвиватися і вдосконалюватися в різних сферах спілкування і діяльності.
|