П`ятниця
26.04.2024
00:35
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Лютий » 2 » Про здібності дитини. Як їх упізнати?
    11:13
    Про здібності дитини. Як їх упізнати?

    Тест – анкета

    „Про здібності дитини. Як їх упізнати?”

    У дитини абсолютно очевидні технічні здібності, якщо вона:

    • цікавиться найрізноманітнішими механізмами та машинами;
    • любить конструювати моделі, прилади, радіоапаратуру;
    • сама докопується до причин зіпсованості і примх механізмів або апаратури, любить загадкові поломки або збої в роботі механізмів;
    • може лагодити пошкоджені прилади і механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, доробок, знаходить оригінальні рішення;
    • уміє і любить малювати, „бачить” креслення та ескізи малюнків;
    • цікавиться спеціальною, навіть дорослою технічною літературою.

    (6 характерних ознак)

     

    Дитина має музичні здібності, якщо вона:

    • любить музику та музичні записи, завжди намагається бути там, де можна послухати музику;
    • якщо співає або грає на музичних інструментах, вкладає у виконання почуття та енергію, а також свій настрій;
    • створює власні мелодії;
    • навчилась або навчається грати на будь-якому музичному інструменті.

    (4 характерні ознаки)

     

    Артистичний талант у дитини виявляється в тому, що:

    • часто, коли їй не вистачає слів, передає свої почуття мімікою, жестами і рухами;
    • намагається викликати емоційні реакції в інших, коли з захопленнях про щось розповідає;
    • змінює тональність голосу, мимоволі імітуючи людину, про яку розповідає;
    • з великим бажанням виступає перед аудиторією, причому намагається, щоб його глядачами були дорослі;
    • з дивовижною легкістю передражнює чиїсь звички, пози, висловлювання;
    • пластична і відкрита всьому новому;
    • любить і розуміє значення гарного або характерного одягу.

    (7 характерних ознак)

     

    У дитини неабиякий інтелект, якщо вона:

    • добре розмірковує, ясно міркує, розуміє недоказане, висловлює причини і мотиви вчинків інших людей;
    • володіє доброю пам’яттю;
    • легко і швидко схоплює новий матеріал;
    • задає дуже багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;
    • любить читати книги, причому за власною програмою, що на декілька років випереджує дошкільну або шкільну;
    • випереджає своїх однолітків з навчання, причому не обов’язково є відмінником, часто скаржиться, що їй нудно на заняттях;
    • значно краще і ширше своїх багатьох однолітків інформована про події і проблеми, що не торкаються її безпосередньо;
    • володіє почуттям власної гідності і здорового глузду, не по рокам розважлива і навіть обачлива;
    • все дуже добре сприймає, спостережлива, швидко, але не обов’язково гостро реагує на все нове і несподіване в житті.

    (9 характерних ознак)

     

    Не гнівайтесь на вашого пустуна – у нього спортивний талант:

    • він енергійний  і весь час хоче рухатись;
    • він сміливий до безрозсудства і не боїться синців та гуль;
    • він майже завжди бере гору в бійках навкулачки або виграє в якій-небудь спортивній грі;
    • невідомо коли він встиг навчитися спритно вправлятись з ковзанами та лижами, м’ячами та ключкою;
    • краще за багатьох своїх однолітків фізично розвинений і координований у рухах, рухається легко, пластично, граціозно;
    • надає перевагу іграм, змаганням, навіть просто біганні перед книгами і спокійними розвагами;
    • здається, що він ніколи серйозно не втомлюється;
    • не має значення, чи цікавиться усіма видами спорту чи якимось одним, але у нього є свій герой спортсмен, якого він наслідує.

    (8 характерних ознак)

     

    У дитини літературний талант, якщо вона:

    • розповідаючи про що-небудь, уміє додержуватись вибраного сюжету, не втрачає основної думки;
    • любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надає події щось нове та незвичне;
    • вибирає в своїх усних або письмових оповіданнях такі слова, які добре передають емоційний стан та почуття героїв сюжету;
    • зображує персонажів своїх фантазій живими та цікавими, з характерними людськими рисами;
    • любить насамперед писати оповідання, не боїться почати писати роман про власне життя.

    (5 характерних ознак)

     

    У дитини здібності до наукової роботи, якщо вона:

    • володіє явною здатністю до розуміння абстрактних уявлень, до узагальнень;
    • уміє чітко висловлювати чужу і власну думку або спостереження, причому нерідко записує їх не для того, щоб похвалитися, а для себе;
    • любить читати науково-популярну літературу, дорослі статті та книги, випереджаючи в цьому однолітків на декілька років, причому надає перевагу саме цій, а не розважальній літературі;
    • із задоволенням проводить час за створенням власних проектів, конструкцій, схем;
    • не журиться і ненадовго остигає до роботи, якщо його винахід або проект не підтримали або навіть висміяли.

    (6 характерних ознак)

             Учням початкових класів найчастіше властива загальна обдарованість.

             Психолого –педагогічна наука виділяє 6 типів дитячої обдарованості:

    а) академічна ( здатність навчатися успішно з усіх предметів);

    б) інтелектуальна ( вміння думати, аналізувати, систематизувати );

    в) творча (нестандартне мислення);

    г) художня (музична, образотворча, сценічна );

    д) соціальна ( лідерська; активна доброта дитини );

    е) психомоторна (спортивна або рухова ).

             Вищим рівнем прояву обдарованості є талант, а найвищим – геніальність.

             Однак, завжди необхідно пам’ятати, що проблема виявлення обдарованих дітей має яскраво виражений етичний аспект. Так, як мова йде про долю людини, то оцінка дитини як обдарованої чи ні не  може стати самоціллю. Нав’язування ярликів типу „обдарований” чи „посередній” неприпустиме, адже несе небезпеку негативного впливу на розвиток особистості дитини. Тому, до проблеми виявлення обдарованих дітей слід підходити дуже обережно і виважено.

    Категорія: Робота з обдарованими | Переглядів: 550 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar