Четвер
26.04.2018
01:05
Категорії розділу
Шкільні новини [52]
Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [1]
Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [26]
Сторінка бібліотекаря [3]
Сторінка психолога [22]
Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19]
Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9]
ЗНО [8]
Школа майбутнього першокласника [6]
Для батьків [6]
Спортивне життя школи [3]
Для класного керівника [5]
ГПД [6]
Робота з обдарованими [10]
Дистанційне навчання [0]
Діяльність учнівського самоврядування [4]
Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4]
Права дитини і людини [2]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Лютий » 1 » Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
    15:24
    Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

    Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

    (батькам)

                З боку батьків у стосунках зі своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість переживань дітей з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками. Похвала необхідна, але треба вказати на помилки, недоліки, неточності.

                Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не пригнічувало її ще більше?

                Правило 1: заспокойтеся.

    Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два, три.....десять...  Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи". "Постійте в черевиках" своєї рідненької дитини. А тепер можна починати розмову, а може... тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може... допомогти розібратись у складній теоремі, а може... Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі "газ" і натиснути на гальма.

                Правило 2:  не поспішайте

    Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини "все й одразу". Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її - вона вчиться, але стає "зубрилкою" і ненавидить учення, школу, а може й ... вас.

                Правило 3: безмежна любов.

    Ви любите свою дитину, незважаючи на її "успіхи" в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі? Вона вас засмучує і... все.

                Правило 4: не бийте лежачого.

    "Двійка", а для когось і "четвірка" - достатнє покарання, тому недоцільно  двічі карати за одні й ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а  спокійної допомоги.

                Правило 5:  щоб позбавити дитину недоліків,

                намагайтеся вибрати той, якого ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього.

                Правило 6: вибирайте найголовніше,

                порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначніші для неї. Але якщо вас турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу.

                Правило7: головне - хваліть виконання, а критикуйте невиконання.

                Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

                Правило 8: найважче:

                оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами сусідського Івана.

                Правило 9: не скупіться на похвалу;

                будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого не має за що похвалити.

                Правило 10: виділіть у морі помилок острівок успіху,

                на  якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра у Себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно. Саме при такій оцінці в дитини нема  ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.

                Правило 11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі,

                і вона спробує їх досягти. Не спокушуйте дитину цілями, яких неможливо досягти.

                Правило 12: не рвіть останню нитку.

                Досить часто дорослі вимагають. Щоб до занять улюбленною справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес.Якщо зацікавленості вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна "витягнути" дитину до активного життя у навчанні.

    Для того, щоб ці правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина повинна бути не об’єктом, в співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

    Уміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися - головного засобу подолання труднощів у навчанні.

    Категорія: Сторінка психолога | Переглядів: 74 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar