Субота
17.11.2018
02:10
Категорії розділу
Шкільні новини [59]Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [1]Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [27]Сторінка бібліотекаря [3]
Сторінка психолога [22]Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19]Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9]ЗНО [3]
Школа майбутнього першокласника [6]Для батьків [6]
Спортивне життя школи [3]Для класного керівника [5]
ГПД [6]Робота з обдарованими [10]
Діяльність учнівського самоврядування [2]Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4]Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1]Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Лютий » 1 » Іван Малкович. «Із янголом на плечі»
    14:55
    Іван Малкович. «Із янголом на плечі»

    Українська література

    8 клас

    Орєхова Катерина Євгенівна

    І категорія

    Стаж - 22 роки

    Тема. Іван Малкович. «Із янголом на плечі».

    Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина.

    Мета: ознайомити школярів з поезією Івана Малковича «Із янголом на полечі», поглиблювати навички аналізу ліричного твору, розвивати навички виразного усвідомленого читання віршів, висловлення власних роздумів, навіяних прочитаним; виховувати почуття поваги та любові до творчості Івана Малковича.

    Обладнання: слайди, текст, портрет І. Малковича.

     

    Хід уроку

     

    І.Мотивація навчальної діяльності.

     

    Актуалізація суб'єктного досвіду.

    «Незакінчене речення»:  «Читаючи поезію, я…»

    ІІ. Оголошення теми  та мети уроку.

    1. Слайд №2                                                                                                                                ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
    2. Бесіда про Івана Малковича, світ його захоплень.
    3. Створення психологічного портрета поета (на основі матеріалу підручника).
    4. Слайд №3
    • «Гронування»:

    Іван Малкович як особистість ― це...            

                                                                                     

                                                 ІВАН?            

                                                  МАЛКОВИЧ

                                           ?                           ?

                                   (поет)                    (знавець                                                                                                                                                                       

                                                          ?            музики)    

                                                    (видавець)

                                      ?                                      ?                                                    

                               (громадянин)              (перекладач)   

    1. Слово вчителя.

           Про письменника ми довідуємося не лише з біографічних матеріалів, а й із його  творів.

           Визнання прийшло до Івана Малковича у дев’ятнадцятирічному віці. Його було названо кращим поетом на семінарі молодих українських авторів. 1986 року

    І. Малковича прийнято до Спілки письменників України, де тоді він був

    наймолодшим. Його збірки ― «Білий камінь», «Ключ», «Із янголом на плечі».

    1. Притча.
    1. Слайд №4

       До чоловіка звернувся янгол:

    - Хочеш, я покажу тобі твоє життя?

    - Хочу,- відповів чоловік.

       Янгол підняв його над землею и чоловік побачив своє життя і дві пари слідів від ніг, які йшли поряд.

    - Хто це поряд зі мною?

    - Це я,- відповів янгол, - я супроводжую тебе все твоє життя.

    - А чому інколи залишається тільки одна пара слідів?

    - А це найтяжчі періоди в твоєму житті,- відповів янгол.

    - І ти покидав мене в найтяжчі хвилини? Як ти міг?- схвильовано запитав чоловік. Ні,  це я ніс тебе на руках,- відповів янгол.

       У кожного із нас свій янгол, і те,що він для кожного з нас означає, ми спробуємо виразити за допомогою асоціативного куща.

    5.Асоціативний кущ.

    1. Слайд №5

     

      (Оберег, захисник,    

                                                 охоронець,  

                                                                                   порадник, друг…)

     

    1. Робота із змістом поезії «Із янголом на плечі»
      1. Виразне читання вірша вчителем чи заздалегідь підготовленим учнем.
      2. З'ясування емоційного враження учнів від твору («Що ви відчули, слухаючи поезію?»)
      3. Визначення теми і основної думки вірша.

    «Незакінчене речення»:

    «Думаю, що поезія про... Нею Іван Малкович хотів сказати...».

    Тема вірша: зображення ліричного героя, якого янгол на плечі намагається уберегти від зла, жорстокості.

    Основна думка: кожна людина повинна втримати свого янгола – охоронця на плечі.

    1. Слайд № 6

     

    1. «Повільне читання» вірша.
    2.  Бесіда за прочитаним:

    а) чому І.Малкович назвав свій твір   старосвітською баладою?

    б) чим пояснюється, що герой  твору рухається поночі із «свічею»?

    в) чи має невідомий із вірша мету?

    А чи маєте ви мету в житті?   Я хочу,щоб ви, дивлячись на свічу,озвучили свою мету в житті.

    1. Слайд №7

    (Виступи учнів)

    Я бажаю, щоб ви всі в житті досягли своєї мети.  

    З якою метою невідомий  у кінці твору звертається до янгола?

    Чи є у вас янгол? Яким ви уявляєте янгола?

    1. Усне словесне малювання.
    1.  Слайд №8

       7. Мікрофон. Про що ви б спитали свого янгола?

       8. Пропоную зробити ідейно-художній аналіз вірша. Робота в групах.

    1. Слайд №9

        Цей вірш дав назву однойменній збірці Малковича «З янголом на плечі».Вона була видана в 1997 році. А відома співачка Марія Бурмака написала до вірша музику – і народилася пісня. Пропоную її вам зараз послухати.

    9.Відеозапис. Виступ української рок-гурту «Плач Єремії».

    1. Слайд №10

    ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

       Наближається найвідповідальніша частина уроку-перевірка знань, засвоєних на уроці. Тож давайте зараз виконаємо тести, але перед цим ще раз вдумливо і уважно прочитаємо вірш Івана Малковича  «З янголом на плечі».

     1.Тестування учнів.

    1. Слайди № 11-12

    2. Взаємоперевірка тестів.

    1. Слайди №13-14

    3. Рефлексія.

    1. Слайд №15

    V. Домашнє завдання.

    Обов'язкове. Вивчити вірш напам'ять.

    За бажанням. Намалювати янгола так, як ви його уявляєте.

     

    16.Заключне слово вчителя.

    1. Слайд №16

       Останні слова поезії «Янголе, не впадь з плеча» звучать як заклинання. Справді, якщо янгол впаде з плеча, хто порятує подорожнього? Хто дасть сили рухатися далі? Тож і ви в скрутні хвилини повторюйте іноді собі: «Янголе, не впадь з плеча». І у вас

    усе буде добре.

     

    Категорія: Для вчителя основної школи | Переглядів: 847 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar