Субота
20.04.2024
14:41
Категорії розділу
Шкільні новини [90] Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [2] Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [29] Сторінка бібліотекаря [2]
Сторінка психолога [32] Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19] Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9] ЗНО [5]
Школа майбутнього першокласника [6] Для батьків [7]
Спортивне життя школи [7] Для класного керівника [6]
ГПД [6] Робота з обдарованими [11]
Діяльність учнівського самоврядування [2] Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4] Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1] Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 29 » Греція в V — IV ст. до н.е.
    11:28
    Греція в V — IV ст. до н.е.

    Предмет:  історія Стародавнього світу 6 клас

    Вчитель: Пономаренко Марина Олексіївна, І категорія, стаж 13 років

    Греція в V IV ст. до н.е.

    (узагальнювальне повторення)

    Мета уроку: Шляхом проведення історичної вікторини закріпити та узагальнити знання учнів з даної теми, формувати вміння використовувати набуті знання в новій навчальній ситуації;

    сформувати в учнів цілісну систему знань про розвиток Греції в класичний період, перевірити рівень знань учнів про суспільно - політичне, економічне, культурне та повсякденне життя давніх греків, пригадати основні моменти процесу великої грецької колонізації на прикладі розвитку античних міст-держав Північного Причорномор'я, підкреслити значення грецької культури класичного періоду становлення античної та сучасної європейської цивілізації, повторити вивчені поняття та терміни теми;

    навчити учнів працювати в групах, толерантно ставитись один до одного, виховувати вміння працювати в умовах здорової конкуренції

    Тип уроку: урок узагальнення знань.

    Вид уроку: історична вікторина "Інтелектуальні Олімпійські ігри".

    Хід     уроку

    І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

    На етапі підготовки вчитель ознайомлює учнів з правилами ведення гри, поділяє на команди

    Правила вікторини:

    1.   В змаганнях беруть участь три команди, а в конкурсі ораторів   по одному представникові з кожної команди.

    2.   5 конкурсів складено за програмою грецьких олімпійських ігор. Це — біатлон (стрибки, біг, метання диска, списа та боротьба).

    3.   Завдання для кожного виду змагань підібрано таким чином:

    I  (біг) — запитання до теми "Греко-перські війни".

    II  (боротьба) — запитання до теми  "Розквіт афінської демок­ратії".

    III  (стрибки) — запитання до теми  "Грецька культура".

    IV. (метання диска) — запитання до теми "Побут і традиції греків, система виховання і освіти".

    V. (метання списа) — запитання до теми "Античні міста-держави Причорномор'я".

    4.   На кожен конкурс відводиться певний час та кількість балів для оцінювання:

    I (біг) — по 3 хв. кожній команді (всього — 9 хв.), 3 бали шах за кожну правильну відповідь (всього за цей конкурс кожна команда може отримати 9 балів тах).

    II (боротьба) — 4 хв., по 1 балу за кожну правильну відповідь.

    ІІІ (стрибки) — підготовка до виступів — 2 хв., 2 хв. на кожен виступ (всього —12 хв.), 5 балів mах.

    IV (метання диска) — 4 хв., по 2 бали за кожну правильну відповідь (або 1 бал за відповідь на запитання суперника).

    V (метання списа) — підготовка - 1 хв., 2 хв.- на кожен виступ

    (всього —11 хв.), 5 балів  mах. Всього на змагання відводиться 36 хвилин.

    5.   Вчитель видає житони різних номіналів (0,5б., 1б., 2б)

    6.   Після закінчення змагань можна провести додатковий конкурс — "Конкурс ораторів". Цей конкурс проводиться або за наявності резервного часу, або у випадку рівної кількості балів у кількох команд, коли неможливо визначити переможця.

    Учасник кожної команди повинен за 1 хв. підготувати коротку проомову (на яку теж відводиться 1 хв.) про значення античної грецької культури для майбутніх поколінь. За промову — 5 балів тах.

       ІІ.Мотивація

    Шановні учасники! Сьогодні у нас узагальнюючий урок з теми «Класична Греція».

    Проведемо ми урок у формі Олімпійських ігор, але не звичайних, а інтелектуальних. Наш урок  повинен пройти з користю давайте з вами вчитися працювати в команді, спробуємо стати більш толерантними, поважати думку наших суперників,  працювати на спільний результат і давайте прагнути стати сильними. А коли ми сильні? Коли ми – разом. Ітак, рушаймо! Командам бажаю успіху!

    IІІ ПРОВЕДЕННЯ ВІКТОРИНИ

    Вступне слово вчителя (Зхв)

    Вчитель дає загальну характеристику класичному періоду давньо-грецької історії (V — IV ст. до н.е.):

    Класичний період став чсом найвищого злету античної ццвілізації та періодом найбільшого розквіту античної культури. Міста-держави Еллади зазнали значного розвитку господарства, політичної та воєнної могутності,

    об 'єднавши свої зусилля, відбили напад величезної Перської держави, переййшли аступ та звільнили від перського володарювання Егейське море. Були звільнені торгові шляхи до грецьких колоній у  Чорному морі. На завершення цього періоду між грецькими містами спалахнула згубна для Еллади Пелопоннеська війна. Було покладено початок кризі та занепаду античної цивілізації

     ВІДКРИТТЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР (3 хв)

    Вчитель або один з учнів коротко розповідає про проведення  олімпійських ігор у давнину:                                                            

    Олімпійські ігри започаткували у 776 р. до н.е. і проводили кожні чотири роки протягом 5 днів. У перший та останній день приносили жертви богам, проводили урочисті процесії, а решту присвячували змаганням.  

    На час ігор припиняли війни. До участі допускалися лише громадянин Афін.

    Далі вчитель пропонує учням вшанувати олімпійських богів ("при-нести жертву"), пригадавши їх імена і давши кожному коротку характеристику. Перемагає команда, що дасть найбільше правильних відповідей (за кожну — 1 бал).                                                

     IV .ЗМАГАННЯ                              

    Конкурс 1                                  

    "Марафонська дистанція"                         

    Кожна команда повинна і пробігти марафонську дистанцію".  

     

     На дошці З записи (для кожної команди окрема доріжка  ):

    I - Мілет___________мис Афон                  Марафонська рівніНа.

    II - Геллеспонт             Фермопільська ущелина ______ о. Саламін.

    ІІІ -. Платеї_________мис Мікале ___________ о. Делос (Афіни).

    Учасники відповідних команд підбігають до вказаних пунктів,   і відповідають.

    -Яка подія пов'язана з цим місцем,

    -   коли вона відбулася,

    - імена яких видатних історичних осіб пов'язані з цією подією та її наслідки! Перемагає команда, яка використала менше часу і дала всі правильні віддповіді.

      Ці ж записи зроблено на. З картках, які отримує кожна команда. Відповіді роблять у письмовій формі, картки здають вчителю, а потім зачитують. Переможця визначають так само.

    Конкурс 2 (боротьба)

     "Класична боротьба"

     В конкурсі перемагає команда, яка більше разів "поклала суперника на лопатки" — дала більше відповідей.

    Запитання:          

     1Вкажіть хронологічні рамки класичного періоду (V-VIст. до н.е.)

    2. Яка система влади склалася в Афінах?    (демократія)            

    3. Поясніть значення поняття "демократія".(влада народу)

    4.  Що таке Перший Афінський морський союз? (морський  союз грецьких держав-полісів. Створений для ведення війни. Усі поліси утримували за спільні кошти флот та сухопутне військо)

    5.  Яке місто встановило гегемонію у цьому союзі? (за великі заслуги Афінської держави у війні з персами союзним флотом доручили командувати  афінянам)

    6. Що таке «рада п’ятисот», магістрати, ареопаг(питання до обговорення на народних зборах готувала РП., постанови виконували магістрати, рада старійшин - ареопаг розглядала справи про вбивства та святотатства)

    7.  Назва народних зборів в Афінах (екклесія)

     8.  Яку посаду і протягом якого часу обіймав Перікл? (стратег 15 років)

    9.  Яку назву отримав період правління Перікла?(доба Перікла)

    10.  Перерахуйте реформи, здійснені Періклом (ввів заробітну платню для державних працівників, бідняки отримали право займати посади суддів, розпорядників, держава сплачувала відвідування театру бідного населення, почали оплачувати службу у війську, на державні посади не обирали, а кидали жереб )

    11.Яка війна  отримала назву  Пелопоннеської?(між Афінами та Спартою 431- 404 рр. до н.е.)

    12.  Хто переміг в  Пелопоннеській війні? Назвіть умови капітуляції Афін.                                      

    (Спарта. Афінам заборонили мати флот, наклали велику контрибуцію- компенсацію за збитки, відмінили демократію і відновили владу тиранію)

    Конкурс 3 (стрибки)

     "Культурний стрибок"

    Вчитель пояснює, що грецькі наукові та культурні досягнення класичного періоду стали справжнім проривом (стрибком) у порівнянні з тим, що було зроблено раніше. Тому конкурс, присвячений цьому, має назву "Культурний стрибок".                                                 

    Кожна з команд отримує завдання підготувати виступ відповідно про розвиток давньогрецької

    1) літератури та театру (I команда),

    3) архітектури та скульптури (II команда) класичного періоду.

    1) науки (ІІІ команда),

     

    У виступі повинні прозвучати імена видатних діячів науки та культури, їх основні ідеї, назви найвідоміщих творів. Журі оцінює правильність та повноту поданої інформації, ораторські здібності   доповідача і виставляє відповідні бали.                               

    Конкурс 4                                

    "Метання диска"                              

    На дошці або великому аркуші паперу — таблиця з номерами  запитань:

     

    1

    2

    3

    4         

    5

    6

    7

    8       

    9

    10

    11

    12         

     

    Капітан команди "кидає диск" — називає обраний ним номер.Під кожним номером —відповідне запитання, на яке команда повинна, дати дповідь та отримати 2 бали. Якщо відповідь не прозвучала або була неправильною, право ходу переходить до наступної команди. За відповідь на запитання суперника команда отримує 1 бал.

    Запитання для бліц опитування:

     1.      Як називалася ринкова площа Афін? (Агора)

      2.  Назва чоловічого та жіночого одягу давніх греків(сорочка – хітон, плащ- гіматій)

      3.   Як називалися чоловіча і жіноча половини в грецькому будинку?(чоловіча – андрон, жіноча - гінекей)

      4.    Як називався  стіл, за яким греки обідали?( трапедза)

      5.   Де зберігали речі та одяг греки?(в скринях  )

      6.   Як греки освітлювали кімнати в яких жили?(світильниками – невелика мисочка з носиком, куди наливали олію. Олія просочувала гніт, який підпалювали )

      7.   Назвіть, який посуд використовували греки в побуті?(каструлі, миски, блюда для риби, чашки, амфори, піфоси - бочки)

      8.   Яке місце в грецькому суспільстві займали жінки?(роль дуже обмежена .Займалися домашнім господарством )

      9.   В якому віці грецькі дівчата виходили заміж?(в 15 років)

    10.  Хто займався вихованням дітей в Греції? (до 7 років-мати, з7років- батько)

    11.  У скільки років греки починали відвідувати школу?(з 7 років- школа)

    12.  Що вивчали в школах  в Давньої Греції?(вчили читати, писати, танцювати, співати, грати на музичних інструментах )

    13.  Як називалися спортивні школи Давньої Греції? ( гімнасії)

    14.  Назвіть вид писемності в Давній Греції.(алфавіт, що запозичили у фінікійців)

    15.  Скільки букв було в алфавіті Давньої Греції? (24 голосні та приголосні букви)

    16.  На чому писали Давні греки? ( на папірусі, що привозили з Єгипту, на дерев’яних табличках, покритих шаром воску. Літери видряпували гострим кінцем, що називався стилем. Другий кінець стиля був тупий, ним стирали те, що написане раніше)

     

    Конкурс 5                    

    "Метання списа"

     На дошці або великому аркуші паперу — таблиця з номерами завдань:

     

    Капітан команди "метає спис" — називає обраний ним номер. Під кожним номером — відповідне завдання: розповідь про історію одного з античних міст-держав Північного Причорномор'я:                   :

    1. Херсонес Таврійський.

    2. Пантікапей.

    З.Ольвія.

    Кожна команда має розповісти про історію заснування міста, гео-графічне положення, значення грецької назви, життя мешканців цієї колонії, сучасну назву міста чи села, збудованого на місці колишньої колонії.

    На допомогу вчителю:

    Значення Назв причорноморських грецьких колоній та сучасні назви:

    Херсонес—"Півострів'', м. Севастополь.

    Пантікапей—"Рибний шлях", м. Керч.

    Ольвія — "Щаслива", сПарутине.

    КОНКУРС 6

    "Конкурс ораторів"

    III. ПІДСУМОК УРОКУ

      ЗАКРИТТЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР

    Підрахування кількість балів, отриманих кожною командою, визначаються переможці і проводиться церемонія нагородження.

     

       1.Визначте  причини греко-перських війн

       2. Напишіть про основні битви греко-перських війн

     3. Яка система влади склалася в Афінах?              

     4. Поясніть значення поняття "демократія"

     5.  Що таке Перший Афінський морський союз?  

     6.  Яке місто встановило гегемонію у цьому союзі?  

     7. Що таке «рада п’ятисот», магістрати, ареопаг

    8.  Назва народних зборів в Афінах  

    9.  Яку посаду і протягом якого часу обіймав Перікл?  

    10.  Яку назву отримав період правління Перікла?

    11.  Перерахуйте реформи, здійснені Періклом  

    12.Яка війна  отримала назву  Пелопоннеської

    13.  Хто переміг в  Пелопоннеській війні? Назвіть умови капітуляції Афін.                                     

    Задание 1. Представление жюри.

    Командам зачитываются краткие характеристики богов. Каждой команде надо отгадать о ком идёт речь.

    1. Одна из наиболее почитаемых богинь Греции, богиня мудрости, покровительница наук, ремёсел, земледелия. Она, так же, считается богиней справедливой войны. Родилась из головы Зевса. В её честь возведён храм Парфенон. ( Афина)
    2. Сын Реи и Крона, самый высочайший из богов греческого народа, отец и повелитель богов и людей. Громовержец, тучегонитель. ( Зевс)

    Богиня - охотница, покровительница животных  (Артемид а)

    • Сестра Зевса, богиня плодородия и земледелия. Мать Персефоны, жены Аида. (Деметра).
    1. Крылатая богиня победы, постоянная спутница Зевса. ( Ника)
    2. Один из древнейших богов, сын Зевса. Бог солнца, света, покровитель искусства. (Аполлон)
    3. Одна из муз, спутниц Аполлона, покровительница истории.(Клио)

    Задание3.

     Среди принятых за обедом развлечений, была игра в вопросы и ответы. Вот некоторые из них.

    Я чёрное дитя сверкающего отца, птица без крыльев. Я поднимаюсь до облаков, едва родившись я рассеиваюсь в воздухе.

    (Дым)

    Когда ты смотришь, я тоже смотрю на тебя, но не вижу, ибо у меня нет глаз.

    (Зеркало)

    Не говори ничего и ты выразишь моё имя, но если ты назовёшь меня, говоря моё имя, о чудо! Ты выразишь меня!

    (Молчание)

    Задание 5.Кому принадлежат слова? По какому поводу они сказаны? Когда произошло это событие?

    «Радуйтесь, афиняне! Мы победили!»

    {Воин — гонец, после одержанной победы над персами на Марафонской долине. 490г. до н. э.)

    «Если стрелы и дротики закроют от нас солнце, мы будем сражаться в тени».

    (Греки е Фермопильском проходе. 480г. до н. э.)

    «Там вы найдёте достаточно и земли и воды»{Ответ спартанцев персидским послам. 490г. до н.э.)

     

    Задание 7. Какое событие описывается здесь?

    «Два дня враги атаковали малочисленный отряд. Военачальники бичами гнали своих воинов в битву. Защитники отражали все атаки, пока изменник не провёл врагов через горы».

    (Битва в Фермопильском проходе.)

     «Едва вражеские корабли вошли в узкую часть пролива, как гребцы разом ударили вёслами и защитники устремились на корабли врагов.»

    ( Саламинское сражение.)

    «Запев боевую песню, стройными рядами пошли они на врага. Их встретил град стрел. Под стрелами атаковали они противника. Мужество и силу им придавала мысль, что сражаются они за Родину».

    (Марафонская битва.)

     Первый этап – «Кто быстрее?». Я читаю задания сразу обеим командам, кто быстрее даст правильный ответ – та команда получает одно очко; если правильно и одновременно ответили обе команды – то обе получают по одному очку.

    1.Автор «Илиады».

    2.Кому запрещали присутствовать на олимпийских играх?

    3.Отец истории.

    4.Величайший скульптор Древней Греции.

                              5.Дата Марафонской битвы.

    6.Знаменитый строй македонского войска.

    7.Македонский царь, покоритель Востока.

    8.Второе название Греции.

    9.Автор «Одиссеи».

     

     

    (подсчитываются правильные ответы, объявляется результат)

     

     

    Задание первой команде.

     

    1.Южная Греция. Пелопонес

    2.Бог, покровитель виноделия. Деонис

    3.Бог, покровитель войны . Арес

    4.Место для стоянки кораблей кораблей.  ГАВАНЬ

    5.Кто мог участвовать в народных собраниях? Коренные  жители Афин

    6.Игры в честь Зевса.

    7.Место для зрелищ. Театр

    8.Название главного порта в Афинах. Пирей

    9.Крепость в Греции.

    10.Раб, сопровождающий ребенка в школу.

    11.В Греции писали иероглифами или буквами?

                       12. Кто выиграл сражение в Фермопилах? Персы

     

     

     Задания второй команде.

    1. Сосуд с двумя ручками и узким горлом.Амфора
    2. Морской бог. Посейдон
    3. Богиня природы. Деметра
    4. Богиня любви и красоты. Афродита
    5. Бог, покровитель кузнечного ремесла. Гефест
    6. Командующий афинским войском и флотом. Стратег
    7. Раб в Спарте. Илот
    8. Храм в честь Афины. Парфенон
    9. Кто учился в афинских школах: мальчики или девочки?
    10. Круглая площадка, где выступали актеры и хор.Орхестра
    11. «Власть демоса» Демократия

           12.  Кто выиграл Марафонское сражение?

     

     (подсчитываются правильные ответы, объявляется результат)

    Греческий верховный бог? (Зевс)
     3. Название горы – места обитания богов? (Олимп)
    4. Планеты – астрономия, слова – литература, числа – …? (Математика)
    5. Главный герой “Илиады”? (Ахилл)
    6. Мифическое существо, полуконь-получеловек? (Кентавр)
     8. Имя чудовища, для которого Дедал построил лабиринт? (Минотавр)
    9. Закон в математике, требующий доказательства? (Теорема)
    10.Лесные низшие божества, демоны плодородия, составлявшие свиту Диониса. Тело их покрыто шерстью и имеет хвост и копыта? (Сатиры)
     12. Царь острова Итаки, участник осады Трои? (Одиссей)
      Кто учит детей в школе? (Педагог)
    14. Кто оповестил решение стоявшей перед ним задачи восклицанием: “Эврика!”? (Архимед)
    15. Места для зрителей, орхестра, скене – все вместе? (Театр)
    16. Мифические одноглазые великаны? (Циклопы)

     3. Конкурс “Какое событие: в конверте задания, каждая команда вытаскивает по 2 задания.
    Какое событие произошло в Древней Греции в указанные годы?

    331 год до н. э. – (битва при Гавгамелах).
    594 год до н.э. – (реформы древнегреческого архонта Солона).
    480 год до н.э. – (Саламинская битва)
    334-325 годы до н.э. – (Поход македонского войска на Восток).
    338 год до н.э. – (Битва при Херонее ).
    776 год до н.э. – (начало Олимпийских игр).
    490 год до н.э. – (Марафонская битва).
    325 год до н. э.– (смерть Александра Македонского.

    4. Конкурс «Вставь пропущенные цифры и слова»

    Команды по очереди вставляют пропущенные цифры и слова.

    – Гомер написал … поэмы. «Илиада», «Одиссея»(2)
     – Война между Афинами и Спартой длилась ... лет. (27)
    – Греческий город — государство называется ... (полис)
     – Как называется здание с множеством запутанных ходов? (лабиринт)
     – Кто командовал греческим войском и флотом? (стратег)
    – Илотами в Спарте называли ... ? (рабов)
    – Учителем Александра Македонского был ... ? (Аристотель)

     6. Покажите на карте:

     Какими морями омывается Греция?

    Какой там климат?

    На сколько частей разделена Греция?     

     Конкурс “Загадки” (дополнительно)

    Он собьет с пути
    Или на путь наставит,
    От усталости глаза сомкнуть заставит.
    Весть, как молнию,
    Доставит всем с небес,
    И зовут его … (Гермес)

    Под землей на троне
    Мрачный он сидит,
    Души эллинов умерших
    Он надежно сторожит.
    Пес его свирепый Цербер
    Никогда не спит
    Бога этого зовут ... (Аид)

    Своей наружностью пугает всех невест.
    От горы его огонь пылает до небес.
    Троны, щит для героя и много чудес
    Кует в своей кузнице ... (Гефест)

    Белолика и стройна,
    Из пены родилась она.
    Полна любви и не сердита
    Богиня эта ... (Афродита)

    На фронте Парфенона
    Необычная картина:
    В спор вступила с Посейдоном
    Богиня мудрости ... (Афина)

    Он меткий стрелок и на лире играет.
    Девять муз его сопровождают.
    В блеске и свете является он —
    Брат Артемиды, бог ...

    Категорія: Для вчителя основної школи | Переглядів: 946 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar