П`ятниця
14.12.2018
05:54
Категорії розділу
Шкільні новини [60]Візитка школи [1]
Розклад уроків, дзвоників [1]Нормативно-правова база [8]
Національно-патріотичне виховання [27]Сторінка бібліотекаря [3]
Сторінка психолога [22]Сторінка педагога-організатора [6]
Для вчителя початкових класів [19]Для вчителя основної школи [27]
Для вчителя старшої школи [9]ЗНО [3]
Школа майбутнього першокласника [6]Для батьків [6]
Спортивне життя школи [3]Для класного керівника [5]
ГПД [6]Робота з обдарованими [10]
Діяльність учнівського самоврядування [2]Екстернатна форма навчання [4]
Методична робота [4]Права дитини і людини [2]
Група в FACEBOOK [1]Дистанційне навчання [6]
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • СЗШ № 1 м.Сєвєродонецька Луганської області
    Головна » 2016 » Січень » 27 » Гра-змагання “Найрозумніший”
    10:50
    Гра-змагання “Найрозумніший”

    Позаурочний захід

    Предмет:  українська мова

    Клас: 4

    Вчитель: Русанова І.В.

    Категорія: спеціаліст, "старший учитель"

    Стаж роботи: 30 років

     

    Тема: Гра-змагання “Найрозумніший”

    Мета. Стимулювати у дітей розвиток творчого мислення, творчої уяви, розвивати образне мислення; удосконалювати навички граматичного ладу мовлення; допомагати дітям переконатись у невичерпному багатстві рідної мови; виховувати у дітей бажання вивчати українську мову.

     

                    Хід роботи

     

    I Організація учнівського колективу

    II Слово вчителя

    • Мова супроводжує нас від самого народження й аж до смерті. У щоденному житті не можна обійтись без мови. І навіть коли ми думаємо, у пам’яті відтворюються відомі нам слова та фрази. Власні думки формулюємо і передаємо за допомогою мови. Світ пізнаємо через мову, бо в ній накопичено життєвий досвід попередніх поколінь.

    У світі існує від 3 до 5 тисяч різних мов. За милозвучністю наша українська  мова посідає третє місце, а поступилася вона лише французькій та італійській мовам. Ось яка наша українська мова – співуча, гарна та милозвучна!

    III Оголошення теми та мети роботи

    IV Гра-змагання

                  1.Віднови казку

    __ дід лісом, а за ним __ собачка, та й ___ дід рукавичку. От ___ мишка, ___в ту рукавичку та ___:”Тут я ___”. (Ішов, бігла, загубив, біжить, улізла, каже, буду жити).

     

               2.Визнай героя

    “Не сідай на пеньок, не їж пиріжок! Неси бабусі, неси дідусеві!” (Маша з казки “Маша та Ведмідь”).

     

    “Я від баби втік, і від діда втік, і від тебе втечу!”. (Колобок)

     

    “Дай мені смоли, голубчику, прикласти до боку, то капосні хорти трохи шкури не зняли!” (Лисиця з казки “Солом’яний бичок”)

     

    “Ой, у лисички, в лиски новий двір та чотири дочки на вибір, п’я тий синочок, ще й Пилиночок. Вийди,лисе, подивися: чи хороше граю!”

                                     (Кіт із казки “Котик і Півник”)

     

                3.Хто як голос подає?

    Горобець ___                                                       Свиня ____

    Ворони ___                                                          Кінь ___

    Муха ____                                                           Курка ___

    Зозуля ___                                                           Гуси ____

    Вівця ___                                                             Голуб ___

            (Цвірінькає, каркає, дзижчить, кує, бекає, хрюкає, ірже, сокоче, гелгочуть, туркоче)

     

              4. Віднови слово

              Слова спокійно жили в книжці,

              В яку вдалось пролізти мишці.

              Вона початки відкусила,

              У себе в нірці схоронила.

     

    …ілка (білка)                                                                 …дусь (дідусь)

    …душка (подушка)                                                       …ємниця (таємниця)

    … ринка (Іринка, Маринка)                                         …лина (малина, калина)

     

           5. Буква заблукала

    Соловейко затьохкав швидко,

    Як побачив гарну клітку (квітку).

    Ми лягли на гарячий лісок (пісок)

    І п»ємо  прохолодний квасок.

    Ходить капля (чапля) біля річки,

    Витягає жаб з водички.

    Я нагострив козу (косу) нову

    І заходивсь косить траву.

    Над морем літали майки (чайки).

    Біля пічки (річки) росте очерет.

     

              6. Ребуси

    ,Р                               100ли                                Ода

    ,ха                              100ги                                 Ос

                    (комар, комаха, столи, стоги, колода, колос)

     

             7.Шаради

    З «ес» я можу покатати,                                (Санки)

    З «бе» посуду означаю.                                  (Банки)

    З «ер» людей я піднімаю.                               (Ранки)

    З «ге» до хати добудова.                                 (Ганки)

    З «те» машина я військова.                             (Танки)

     

               Спочатку назви за містом будинок,

               В якому ти літом з сім»єю живеш.

               А потім дві букви додати потрібно,

               І вийде завдання твоє нелегке.

                                                            (Дача – задача)

           8. Доповни вірш!

    - Здогадатись, якого слова не вистачає  у римованому рядку.

           Сійся, жито і пшениця,

           Буде дітям - …(паляниця).

           Для веселої малечі

           Бублик вигляне із - …(печі).

           А рум»яний  - …(колобок),

    Скочить прямо на зубок.

    Виросте всього доволі

    На широкім житнім - …(полі).

    Запеклося сонце в хлібі,

    Хто зростив його - …(спасибі).

     

             9. Доповни речення

    Діти звісно вчаться в …(школі).

    А комбайн працює в …(полі).

    Ми лікуємось в …(лікарні).

    А стрижемось в …(перукарні).

    Ліки беремо в …(аптеці).

    А книжки в …(бібліотеці).

     

      10. Відгадай загадку!

     1.Маленьке, кругленьке,

        Біленьку спинку має.

        Хто його зламає,

        Той не збере.      (Яйце)

    2. Спробуй відгадай, що воно за гість?

        Хоч зубів багато, нічого не їсть.     (Гребінець).

    3. Хто голівку свою накриває,

        Аж по 20 хусток має?   (Капуста)

    4. Їде пані в золотім жупані,

        Хоч жупан той – латка на латці,

        Та приймають у кожній хаті.      (Цибуля)

    5. Красна дівиця сидить у темниці,

        А коса її на вулиці.    (Морква)

    6. Всі ми в шапочках брилях

        Заховались під кущі,

        Ось як вийдемо на шлях –

        Вмить опинимось в борщі.   (Гриби)

     

                             11. Народ скаже, як зав»яже

    - Пояснити значення слів і фразеологізмів.

    Авоська  - сітка.

    Крендель – виріб із здобного тіста, формою схожий на вісімку.

    Барило – дерев»яна бочечка.

    Лантух – великий мішок з грубої тканини.

    Пацюк – шкідлива тварина, значно більша за мишу, з довгим лускатим хвостом.

    Головешка – недогоріле обвуглене або тліюче поліно.

    Нишпорити – шукати, заглядаючи скрізь, до кожного куточка.

    Робити з мухи слона.                             (Перебільшувати)

    На сьомому небі.                                   (Радіти)

    Намотати на вус.                                  (Запам»ятати)

    Накивати п»ятами.                               (Втекти)

    Берегти як зіницю ока.                         (Пильнувати)

    Їхати зайцем.                                          (Не платити за проїзд)

    Ні пари з вуст.                                       (Мовчати)

    Водити за ніс.                                        (Обманювати)

    Ловити гав.                                             (Бути неуважним)

     

                           12. Завдання – жарт

    - Що стоїть посеред Одеси?  (Звук { е}).

    - Чого немає у вола, ає в корови, кози, коня?  (Звук {к}).

    - У якому слові сорок голосних?  (Сорок – а).

    - Що ми чуємо на початку уроку?  (Звук { у}.

    - Змінивши один приголосний звук на інший, перетворіть свійську тварину, що відзначається впертістю, на птаха.  (Осел – орел).

    - Яке слово складається з двох нот?  (До – ля).

    V. Підсумок заняття.

     

    Категорія: Для вчителя початкових класів | Переглядів: 172 | Додав: usova83 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar